Linda ben / Back on track?

Förra hästen med artros i höften fick svullna ben under natten ( provade lösdrift men det fungerade inte att ha henne på lösdrift, tappade i hull tyvärr) så jag lindade först med tjocka paddar och fleecelindor över. Det fungerade fint men var lite tidskrävande på morgonen innan jobb. Provade att köpa Isabell W ridskydd och hade på natten - grymt bra! Så jag varvade, hade jag ridit precis före nattning fick hon kyllera och kom hon från hagen så fick hon skydd ist. Vid elak lera så fick hon stå utan, då spolade jag benen med kallvatten för att få bort leran ändå.

Nuvarande hästen får stå med sina BoT över natten ett par nätter i veckan, efter hårade pass på vår ridbana som har varierande underlag. Sen åker han transport med BoT efter träning/tävling. Använder även kyllera efter hårdare konditionspass. Han är fräsch i övrigt, aldrig gallor, så vill inte linda och masa i onödan.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, skulle behöva köpa nya benpaddar och lindor. Vad ska man köpa? Tips på ngt prisvärt?Ska inte användas vid ridning utan mer som...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Fiorano
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 932
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
990
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp