Träning av muskel i bogen

millan71

Trådstartare
Jag undrar hur man kan på bästa sätt träna muskeln i bogarna. Har en häst som är dåligt musklad i ena bogen , lite spänd där och skulle behöva tips och råd för att träna på bästa sätt.

Hoppar lite cavaletti, rider på ojämn mark och går i nerförsbackar för att få honom att sträcka ut och lyfta på benet. Fionns det några bra dressyrövningar?

Sv: Träning av muskel i bogen

är hästen spänd skulle jag nog ta ut en ETså den kan få bort spänningarna först innan du börjar träna upp musklerna på den.

Har varit hos kiropraktor och kanske spänd muskel är fel ord, kanske mer för kort muskel? :confused:

Jag ska iaf träna musklerna i bogarna

Det första jag kom att tänka på är skänkelvikningar. Där får ju hästen tänja bogmusklerna när den tar för sig åt sidan och kliver i kors.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
826
Senast: tara
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 004
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 450
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 191
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025