Jag blor tokig! behöver råd!

Sv: Jag blor tokig! behöver råd!

raderat! missade att det var en till sida i tråden så då känns mitt inlägg inte så relevant...

Tillägg: Jag gillar mustangs foder, hade det förut men det är så svårt att få tag på så nu kör jag uteslutande krafft rehab till svårfödda hästar.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag blor tokig! behöver råd!

Min varmblodsvallack får inte upp hullet!
han har lagt på sig aningen men det verkar vara stopp!
han är 170 cm hög och när jag fick honom i slutet av augusti 07 hade han enorma muskler då han bara en vecka innan slutat springa på banan.

Självklart tappade han alla muskler när det vart en helomvändning att bli skogsmulle från att vara i toppform för honom och han tappade hullet helt och hållet.

Sedan januari har han ätit:
10 kg hö om dagen (vårt hö är inte så jättebra så han har fått lucernpellets till)
2 kg kornkross
0,5 kg betfor
2 kg lucernpellets
(Dessa äter han torra för han äter JÄTTESAKTA och är det blött vill han inte äta upp, har dessutom minskat från 2,5 kg/dag annars lämnar han bara, visserligen lämar han iblan nu också)
B-vitamin, mineraler, linfrö, rapsolja och biotin får han också.

Har hört att man kan ge solrosfrön till hästar som ska gå upp i vikt.
Någon som provat detta?
jag vet snart inte vad jag ska göra, försöker få upp musklerna på honom men det går trögt.

någon som har något tips om vad jag ska göra?

hej. har samma problem som du. du har säkert fått detta svaret flera ggr men jag kan skriva vad jag ger och min har börjat att gå upp i vikt faktiskt=)

han går på bete dygnet runt
jag kompletterar (efter vad min veterinär har sagt) med:

ca 2 kg lusern strå
betfor (annars äter han inte upp allt) ca 0.5 torrt
krossad korn
olja

Liknande trådar

Foder & Strö Hejsan alla Bukisar! Nu vill jag gärna ha råd och tips på vad jag ska göra. Min häst hade mask här för ett par veckor sedan, vilket...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 249
Senast: Maria_81
·
Foder & Strö Hej. Jag skulle behöva lite foder tips. Så som det ser ut idag så äter min häst granngårdens egna original pellets och han får ca 1kg...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Hej har en varmblodig travare. Han har bra hull i dagsläget,äter nästan på fri tillgång i hagen -inga problem där. oanalyserat hö...
Svar
6
· Visningar
1 449
Senast: fjordtokan
·
I
Foder & Strö Lucernfråga - Behöver svar! Det är såhär att jag ger min häst 2,5 kg/dag lucernpellets (torrvägt) som jag självklart blöder upp. Detta...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: Incontestable
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V