Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Foder & Strö undrar bara om loppfröna enbart ska blötläggas? det blir ju gelé av det. är de färdigt att blanda i fodret då? eller måste det ligga i...
Svar
5
· Visningar
1 298
Senast: nixa 324
·
B
Hästvård Någon här som har en aning om hur mycket gräs en häst äter varje dygn? Håller på och förbetar och plockar gräs nu varje dag inför...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Korven
·
A
Hästvård Hej! När jag kom upp i stallet nu imorse hade min häst varit rejält lös i magen under natten, han hade bajsat ner i stort sett hela...
Svar
8
· Visningar
2 929
Senast: indra82
·
Hästvård vet att det finns många trådar om detta men jag behöver svar på en specifik fråga. och det är så att våra hästar går i en hage med ek...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 450
Senast: Elina8
·
Hästvård Hej! Jag behöver ett recept på avmaskningsmedel, och jag bor nära en distriktsveterinärstation. Dock tar de bara emot hundar och...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Trasdockan
·
Foder & Strö Jag har inte haft några större problem med boxvila eller sjukhage men nu är det verklighet. Minst 6 veckor framöver, men förhoppningsvis...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: CeciliaW
·
Hästvård Hur vanligt är att att unghästar har något stora/svullna lymfknutor? Är det "farligt", är risken att exem utvecklas stor?
Svar
7
· Visningar
3 899
Senast: TantEster
·
Hästvård Var ute o red med min kompis idag, och hennes häst snubblade till på en pinne och lyckades "skjuta" upp den på frambenet. Efter det var...
Svar
8
· Visningar
1 321
V
Hästvård Jag undrar lite om håranalys på hästar. Funkar det? Hur går det till, och får man hem ett papper där det står vad hästen har brist på...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 968
Senast: xerox
·
Foder & Strö Jag måste gå över till hösilage eftersom en av mina hästar hästar visar tendens att hosta. Jag kan få tag i fyrkantsbalar på 300 kg...
Svar
16
· Visningar
2 238
Senast: Druvan
·
L
Hästvård Hej! Tips om bra kurer för eksemhäst. Vilka täcken är bäst? Hur hanterar man dem på bästa sätt. /Liselott
Svar
16
· Visningar
5 580
Senast: Coop
·
W
Hästvård Hästen kliar svansen på natten...Och det ser ut som permanent på morgonen. Svansen blir helt förstörd om han skall hålla på så. Vad kan...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: hillevie
·
Hästvård Ja, hur gör ni för att rädda era kära hästar från detta? Några andra saker som funkar än flughuva med öron? Man vill ju inte gärna...
Svar
15
· Visningar
3 240
Senast: HannaZ
·
Hästvård kommit vitt på ena hoven, längst upp, känns lite mjukt men det går inte att ta bort. vad kan det vara? kan det ha att göra med gräs bete nu?
Svar
5
· Visningar
1 377
Hästvård Brukar hästar bli halta i samband med piphas? Min häst råkade i luven på en annan i hagen och de sparkade varandra. Känner inte av...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Puppan
·
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 271
Senast: Kaki
·
Hästvård Måste väl finnas att skriva ut på nätet??? Jag kommer inte till någon hästaffär/granngård osv på enklaste viset. Allt annat finns ju...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: tinafinis
·
K
Hästvård Vad har ni i era hovbad (utom varmvatten)? Nån typ av badsalt, olja eller liknande? Vad använder ni för foder / hovolja för att...
Svar
5
· Visningar
1 982
Senast: kaktusen
·
P
Foder & Strö Vem har något att förtälja om detta? Det är ett riskli.
Svar
2
· Visningar
845
Senast: prallan
·
M
Foder & Strö om man river gräs och låter gräset ligga till morgonen efter i en typ Ikea kasse under natten? Vårt sto får endast gå i en 3 x 3...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31