Djurplågeri?

Sv: Djurplågeri?

Har pratat med henne man kan ju säga att hon blev väldigt sur.

Vad sa hon då? Ska hon sälja några av hästarna eller skaffa sig ett välbetalt jobb så hon har råd med mat till dem?

:grin: Vissa ska inte ha hästar helt enkelt...

Modigt att du pratade med henne:bow: Nån måste ju göra det.

Annars är en bra idé att ta med någon modig kompis som inte kan något om hästar/ låtsas inte kunna något och göra en liten kupp:devil: När stallkompisen med de smala hästarna är i närheten får kompisen utbrista något i sitl med: "ojoj vilken spinkig häst, den ser ut som den har anorexia!" eller typ : " shit, är den där hästen sjuk? den ser ut som en vinthund!" varpå man ger stallkompisen en ursäktande blick o bara, "nää.. den är lite smal bara... " Så kanske hon får en funderare utan att hon skyller på dig personligen. Hon kommer skämmas och kanske inse att hon måste skärpa sig. Det är ju inte ditt fel att din kompis är lite av den ärligare sorten.

Jaaa barnsligt, men funkar skitbra:rofl: Har gjort något liknande förut.:D

Hej ! tycker också att du gjorde helt rätt i att säga till henne . Det är ju lite ditt "ansvar" som stall ägare att se till att dina innackorderingar mår bra :laugh:

Jag tyckte du gjorde rätt som pratade med henne.
Själv har jag fyra hästar. Alla stödfodras. Den ena är en 20årig valack som ALLTID haft EXTREMt svårt för att gå upp i vikt, det enda som verkligen hjälpt har varit näringen i gräset när de börjat växa.
Men nu kommer de sakta men säkert, lite hjälp ifrån gräset o massor av lucern o hö.. På rätt håll.
Två ungvalackar som växer o leker. Den ena är tjock ibland o ja lite smalare ibland de går upp o ner hela tiden. Även de får en hel del lucern o hö.

DOCK tycker jag att inte att jag plågar dessa då jag vet att jag försöker, men kan tro att andra tycker de ser misskötta ut.
Har även en hingst på 14 i hagen. Stor som ett hus (fick honom för ngn månad sen) kan lova att ingen tycker han ser msshandlad, eller vanvårdad ut pga sitt hull som är på tok för myucket!

Så enligt mig är vikten snällare på valackarna (o deras leder) än på hingsten.

Men målet är att revbenen skall gömmas precis. =)

Menar mest att det finns olika syn på vad som är vanvård när det gäller hästarnas vikter, och olika anledningar som sagt till varför de är smala!

TS: jag hoppas, att även om den du kände blev sur, tog åt sig ngt!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
717
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 078
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31