Snälla!!! Stackars fjording

Sv: Snälla!!! Stackars fjording

kan ju omöjligt ha legat ner hela tiden, det tål inte en häst. så den måste väl vara såpass att den orkar stå upp och äta?

oavsett så låter det inte alls bra, nog för att jag tycker man ska ge en häst tid att bli frisk och inser att det krävs lite smärta på den vägen, men den där gubben försöker ju inte ens göra nåt för det stackars djuret... :( det är helt oacceptabelt och jag gissar att om en veterinär var medveten om det så skulle han avliva hästen av djurskyddsskäl för sådär får det helt enkelt inte gå till..

Han orkar INTE äta eftersom han inte äns står upp =/ och det e juh verkligen inte bra för hans organ.... vet ej vad vi skagöra riktigt =/ få väl bli att anmäla

Är detta verkligen sant? En häst kan inte ligga ner precis som du själv säger. Jag förstår inte riktigt meningen med att skriva det här. det lär ju inte hjälpa hästen. Jag trodde du hade anmält det redan. Om den sedan inte äter så lär den ju inte må bättre av det.

jag har inte någon häst som lider. Inte vad jag vet i alla fall.
Det är OK jag förstår att du tryckte på fel knapp.

Anmäl genast!
Att stillatigande se på vad som händer är att ge sitt samtycke till vanvård!

Immer

Gud, har du inte kommit någon vart än. Om du menar allvar hur länge tänker du i så fall låta detta pågå? Ring en veterinär själv. Hade det varit jag hade jag sett till att någon kommit på stört. Är du väldigt ung snacka med någon vuxen som kan hjälpa dig.

jag har inte någon häst som lider. Inte vad jag vet i alla fall.
Det är OK jag förstår att du tryckte på fel knapp.

Nej jag tryckte inte på fel knapp. Det var inte till dig svaret var riktat, isf hade jag citerat din del. Eftersom det är ts tråd skriver jag såklart till henne om jag inte citerar någon annan.

Nej jag tryckte inte på fel knapp. Det var inte till dig svaret var riktat, isf hade jag citerat din del. Eftersom det är ts tråd skriver jag såklart till henne om jag inte citerar någon annan.

Helt utanför tråden.
Om du trycker på min svarsknapp så svarar du mig. Vill du svara ts så ska du trycka på den svarsknappen. Inte för att det gör mig ngt men det kan vara bra att veta till en annan gång. Ibland kan det bli missförstånd. Så har jag förstått att det är på detta forum, Jag tror inte att man kan hitta på egna sätt. Då är det ingen som förstår.

Nu svarar jag dig genom att trycka på "Svara på detta" i ditt inlägg.
Detta framgår tydligt om du kikar på raden längst upp i inlägget. Där står det Svar på Sv: Snälla!!! Stackars fjording av josefinefreed .

I ditt tidigare inlägg postade du faktiskt ett svar till ForestAutumn.

Nu svarar jag dig genom att trycka på "Svara på detta" i ditt inlägg.
Detta framgår tydligt om du kikar på raden längst upp i inlägget. Där står det Svar på Sv: Snälla!!! Stackars fjording av josefinefreed .

I ditt tidigare inlägg postade du faktiskt ett svar till ForestAutumn.

Okej, jag brukar aldrig klicka på den knappen, jag trycker alltid på Snabbsvar. ^^ Men jag brukar inte bry mig om vilken av alla snabbsvars-knapparna det blir eftersom jag aldrig sett att det står att jag svarar på nån annans :o menmen.

Går inge vidare bra :confused: Vi kan ju inte anmäla förrens han mår som värst. Än sålänge kan han juh Iaf stå upp i hagen, men däremot inte röra sig :(Ohh

Hur ska du ha det? Nyss låg den bara ner. Jag hade anmält i morgon bitti. Vad väntar du på? Hästen lär nog tyvärr inte dö av sig själv den närmaste tiden.
det är väl lika bra att be om ursäkt meddetsamma men det är så jag känner det och jag förstår fortarande inte vitsen med en sådan här tråd.

Förhoppningsvis är det trollvarning på den här tråden. Annars är det oerhört tragiskt!

Går inge vidare bra :confused: Vi kan ju inte anmäla förrens han mår som värst. Än sålänge kan han juh Iaf stå upp i hagen, men däremot inte röra sig :(Ohh

Det finns inget hinder att anmäla ens en helt frisk häst (även om det verkar väldigt onödigt). Du anser att hästen far illa, alltså anmäler du och sen är det upp till inspektören att avgöra hur det ligger till. Du behöver (läs du SKA inte) vänta tills hästen blir sämre. Anmäl direkt på morgonen imorgon!

du kan visst anmäla innan det blir illa igen!!!!!!!!!!! berätta hur det varit helt enkelt!! det här är fruktansvärt! du säger ju att han inte kan röra sig emn det är inte tillräkligt illa för att anmäla!? SNÄLLA anmäl.... :cry:

du kan visst anmäla innan det blir illa igen!!!!!!!!!!! berätta hur det varit helt enkelt!! det här är fruktansvärt! du säger ju att han inte kan röra sig emn det är inte tillräkligt illa för att anmäla!? SNÄLLA anmäl.... :cry:

Jooh!!! Imorgon SKA jag anmäla! han kunde inte röra sig idag så nu klarar jag inte äns av att vara i stallet mera sålänge han mår sådär :cry:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 881
Senast: Dopy
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 015
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 498
Senast: ameo
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka