Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min älskade har så ont och jag mår så dåligt. :cry: Tittade till hästarna flera gånger under morgontimmarna - allt väl. Tänkte åka och...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 747
Senast: zeus
·
Hästvård Red Annie i går. Hon gick ok de första 30min sen började hon bete sig jätte konstigt, huvudet i vädret och helt okontaktbar. Hoppade av...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 270
Senast: ishmanda
·
Hästvård Det bara sprutar upp nya trådar i ämnet fång. Jag har läst och tagit del av det som skrivits men ställer mig frågan. VARFÖR FÅR SÅ...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
10 520
Senast: vanimelde
·
C
Hästvård Min häst fick sin andra vaccin spruta för en månad sen. Då blev han jätte krasslig i 4 dagar, åt inte och var allmänt nere. Efter det så...
Svar
5
· Visningar
1 813
Senast: annabella
·
H
Hästvård Finns säkert redan en sån här tråd... Fast inte vad jag sett.. Flytta gärna om den ligger fel... :laugh: Min pålle fick F.s.f. (egen...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Ellyne
·
Hästvård För en månad sedan ca så köpte jag och min man en ponny till våra döttrar. Tanken var och är att dom ska ha varsin ponny att rida...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 856
Senast: Scilla
·
T
Foder & Strö Lucernpellets till käkskadad häst, hur ska man räkna? Byta kilo mot kilo, 1 kg lucern= 1 kg hösilage Ni som har tex gamla hästar som...
Svar
9
· Visningar
1 743
N
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av att smeta in hästen med spillolja för att bota ringorm?
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 023
Senast: nixa 324
·
C
Hästvård Undrar om nån på "vanlig" svenska kan förklara vad det innebär för en häst att ha lung fibros???:o
Svar
3
· Visningar
4 042
Senast: fluffig
·
K
Hästvård Min häst e svullen på högerbakben.Han fick en sten i hoven, sen så slår han i vänterbakben med det högra hela tiden.Han har vilat i ca 3...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: kiablo
·
K
Hästvård Hej, min bästa kompis häst har nån mystiskt som vi inte riktigt vet vad det e, lr vad det kan bero på.Hon e tjock och svullen ifrån...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: kiablo
·
Hästvård Min häst har återkommande järnbrist (konstaterat genom blodprov), allra värst är det på våren. Veterinären vet inte varför det blir så...
Svar
8
· Visningar
2 540
Z
Foder & Strö Har sökt på gamla trådar, men hittar ingen info. På återförsäljarens hemsida så skriver de inte ut hur mycket melass, men bara det att...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: raggsock
·
R
Hästvård hej, min sköthäst har varit turhäst dvs. bara gått efter andra hästar med halvlånga tyglar. Han är en jättesnäll 12 - årig fjordhäst...
Svar
9
· Visningar
1 178
Senast: Iser
·
G
Hästvård Hej Jag köpte häst för ca 4månader sedan. Han är en korsning mellan fullblod/nordsvensk på 10 år. Hans historia är så att han är en...
2
Svar
32
· Visningar
3 385
Senast: guppyy
·
M
Hästvård Hur vanligt är det med helt rena papper från en exportröntgen? Vi har röntgat några hästar det senaste och fått ett muntligt...
Svar
2
· Visningar
1 608
Senast: md5krist
·
Hästvård Ja, satt här och läste trådar om Sadeltvång och de slog mig, min ponny har täckes tvång! Han är extrem känslig mot knott och annat...
Svar
10
· Visningar
1 081
Hästvård Min häst har känts lite håglös till och från de senaste sagarna. Ena dagen mer vil än tam och nästa lite småhängig. Är himla orolig för...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: FreeLou
·
Hästvård Nu har min kille kommit in i sommar torkan och skorna åker på löpande band! -har haft 2 tappsko bara dessa 3 veckor=( Och han kan...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 504
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Såg ett program förra året om en kvinna som hade börjat odla speciellt hästgrovfoder. Man skulle kunna välja olika gräsblandningar, TS...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Bellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka