Jag har en porslinshäst

Sv: Jag har en porslinshäst

Stackars dej och den lilla!!

Läst just din resume för min sambo som ofta klagar på att hästarna kostar så mkt i vet räkningar.....:o

Han inser nu att de finns de som är värre än mina.

Lycka till!

En väldigt klok männsika sa till mig att det går över så fort de blir några år på nacken...jag har valt att tro på henne för annars vet jag inte vad jag ska göra med min olycksfågel. Det som inte dödar härdar! Jag lider dock väldigt med dig... men du är inte ensam i den situationen. Kan vara en liten tröst kanske?

Stackars dej och den lilla!!

Läst just din resume för min sambo som ofta klagar på att hästarna kostar så mkt i vet räkningar.....:o

Han inser nu att de finns de som är värre än mina.

Lycka till!

Haha:D NAe usch för skador, det är självklart inte kul för någon med allt det kostar i pengar, tid och känslor. Idag föddes hennes bror (men efter annan hingst), hoppas att han får mer tur i livet! Han är dock inte min då jag har lånat ut stoet mitt till hennes uppfödare.

Det är intressant, dom som har henne har fött upp över 80 hästar och har haft problem med TVÅ fölningar! Jag har fött upp två st och varit så noggrann jag bara kunnat men ändå så dog den ena och den jag har bara skadar sig hela tiden. Så nu när stoet betäcks om så borde jag ha oddsen på min sida tycker jag och få en okomplicerad fölning och ett friskt föl nästa år! Nattens fölning hade för övrigt gått bra!

Fy vad tråkigt att läsa. Jag håller tummarna för din tös att det går vägen denna gång med!

Det är något visst med henne.:love:

Haha..

Din häst måste ju bara vara född i samma "tecken" som min- oturstecknet..

Min har lyckats med: odiagnosticerad sjukdom, med hög feber, svullna ben och nässelutslag, var mycket nära döden, men överlevde mirakulöst (eller genom massa jobbb från matte och husse), men har ärr att visa det med. Hon fick en pinicillingchock också. Sen har hon haft återkommande rejäla låsningar mellan länd och kors, vilka ledde till knäledsinklammation och pålagringar båda bakknäna.. Och sen pinne in i hasen framifrån.. Diverse småhältor, tappskor, förkylningar etc etc. Och sen fraktur på hasbenet i kombination med pinne in i samma has- bakifrån..(samma ben som innan). och nu roar vi oss dels med en vaskulit (inflammation i blodkärlen i benen)- vilket är extremt ovanligt på häst, efter en jätteelak mugg. ja och på det har hon blivit "solallergiker" på sagda ben (en "vanlig" biverkning till sjukdomen). Sen vart hon halt och svullen i fram och nu är hon halt bak igen... Mummel mummel mummel..

Det som är mest irriterande är att hon är helt oberörd av såna saker som väder, vind och flygfän, hon bara envisas med att ha sönder sej själv hela tiden...

/ lavinia, med en porslinshäst som inte fattat det själv

Ajaj, det där lät inte kul:eek: Ibland undrar man om det inte vore enklare med en guldfisk istället!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka