Sv: Jag har en porslinshäst
Haha..
Din häst måste ju bara vara född i samma "tecken" som min- oturstecknet..
Min har lyckats med: odiagnosticerad sjukdom, med hög feber, svullna ben och nässelutslag, var mycket nära döden, men överlevde mirakulöst (eller genom massa jobbb från matte och husse), men har ärr att visa det med. Hon fick en pinicillingchock också. Sen har hon haft återkommande rejäla låsningar mellan länd och kors, vilka ledde till knäledsinklammation och pålagringar båda bakknäna.. Och sen pinne in i hasen framifrån.. Diverse småhältor, tappskor, förkylningar etc etc. Och sen fraktur på hasbenet i kombination med pinne in i samma has- bakifrån..(samma ben som innan). och nu roar vi oss dels med en vaskulit (inflammation i blodkärlen i benen)- vilket är extremt ovanligt på häst, efter en jätteelak mugg. ja och på det har hon blivit "solallergiker" på sagda ben (en "vanlig" biverkning till sjukdomen). Sen vart hon halt och svullen i fram och nu är hon halt bak igen... Mummel mummel mummel..
Det som är mest irriterande är att hon är helt oberörd av såna saker som väder, vind och flygfän, hon bara envisas med att ha sönder sej själv hela tiden...
/ lavinia, med en porslinshäst som inte fattat det själv