Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej. Min varmblodsvalack käkar nu 12-15kg hö om dagen, och: 20dl groov 125 5dl havre 6dl betfor Han är fin i hullet, men själva...
Svar
11
· Visningar
1 090
T
Hästvård Ledsen om liknande tråd redan finns, sökte men hittade ingen. Min häst fick sin vaccinspruta mot hästinfluensa förra året den 26juli...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Bellini
·
Hästvård Har en 3-årig islandshingst som sedan i slutet av februari varit svullen i en has. Har röntgat honom på klinik där man konstaterade en...
Svar
3
· Visningar
1 277
Foder & Strö Är det någon skillnad på sån jäst man ger hästar & sådan man använder när man bakar? Vad är skillnaden isåfall? Om...
Svar
12
· Visningar
1 680
Senast: Ylva86
·
Hästvård Har funderat en del på det. Kanske framförallt eftersom jag är nyfiken av mig och brukar vilja vara med och titta och fråga, men mest...
2
Svar
20
· Visningar
2 120
Senast: coari
·
A
Hästvård Varför skakar hästar? Är det för att dom fryser eller är det något annat? Hörde en gång för längesen att det kunde vara något annat men...
Svar
14
· Visningar
1 674
Senast: Sophie_Maurer
·
K
Hästvård För snart ett år sedan fick min häst 2 små sår på insidan ena frambenet. Det konstiga är att det blir sårskorpor men det läker aldrig...
Svar
17
· Visningar
2 627
Foder & Strö Nu börjar gräset komma rejält i hagarna och min häst (5-årig arab) har börjat bli lite tjock. Han står inne på natten mellan 21-07 och...
Svar
17
· Visningar
2 162
Senast: aprilia
·
H
Hästvård Nu är jag helt lei... Vårat arabiska fullblod, Hammond. är skadad, IGEN. För ca 5år sedan fick han kotledsinflamation i båda...
2
Svar
27
· Visningar
2 373
Senast: Bodil
·
Hästvård Jag har ett gammalt sto på 25 år som heter Loppan. Hon har alltid varit stickelhårig fux, men nu när sommarpälsen kommer fram så är den...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: emmajonsson
·
Foder & Strö Idag är den en vecka sen min stackars häst gjorde illa sig rejält (se http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=881214) Nu är han...
Svar
15
· Visningar
1 333
Senast: mackan
·
Hästvård Hur är det, gör Finadyne att hästen inte senare kommer få användas till köttprodution? Som Butta (väl?) gör? Annars, vet ni annat...
Svar
3
· Visningar
876
Senast: Totola
·
Hästvård Är det mest fördelar eller nackdelar med det? Jag har en ponny som ska gå på bete från 1 juni till 1 september, han kommer att ridas i...
Svar
7
· Visningar
827
Senast: bigganl
·
D
Foder & Strö Vad för mat och hur mycket äter era hästar? Min häst är en fullblodskorsning född 86 Min häst äter per dag: 7.5kg hösilage 4dl...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
15 955
Senast: bigganl
·
Hästvård Hej, harhaft min häst på seminstation i tre dagar. Så här dagen efter hemkomst verkar hon helt slut, hon brukar ligga i hagen en stund...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Bellini
·
Foder & Strö Tidigare år har jag haft det tämligen enkelt. Gräshagar som hästarna succesivt vant sig med innan det är dags för betessläpp på riktigt...
Svar
10
· Visningar
2 717
Senast: Ämelie
·
D
Foder & Strö Ni som har släppt era hästar på bete nu stödfodrar ni något? Vad isåfall? Går dom i en hage med mycket gräs eller lite mindre?
Svar
4
· Visningar
705
Senast: MaRomer
·
S
Foder & Strö Att om en häst är trött och inte har så mycket framåtbjudning och sedan får mer av ett foder som heter kraft enerigi så det blir pigg...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: moalin
·
K
Hästvård Vart linimenterar man bakknät, har sett många olika varianter på vart linimentet ska vara på ett baknä för att få bäst effekt, är...
Svar
3
· Visningar
2 948
Senast: kamina
·
H
Foder & Strö Ja, jag undrar egentligen bara det som står i rubriken :). Någon som vet?
Svar
4
· Visningar
750
Senast: Hippo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka