Uppblött havre eller torrt? Skillnad?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 812
A

afsana

Jag brukar blanda havre och betfor i samma hink. Sedan står det hela natten tills morgonen. Har nu upptäckt att alla andra i stallet har betfor och havre var för sig i var sina hinkar.
Undrar nu om det gör något att havren står i blöt hela natten?
Gör det någon skillnad?:confused:

Sv: Uppblött havre eller torrt? Skillnad?

Jag kan inte se att havren kan ta skada av att ligga i blöt under natten. Jag gör precis som du och blandar havren och betforn på kvällen till morgonmaten. Har inte varit några problem. Tvärtom bör edt ju bli lättare att äta om det inte är så torrt, och mindre dammigt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
810
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 211
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 100
Senast: lundsbo
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 949
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025