Ni som ger Tokosel eller SeloE

Zolimita

Trådstartare
Fortsätter ni med det när hästen går på bete? Våra marker innehåller väl knappt selen? Och hur är det med E-vitamin,finns det risk för överskott?

Sv: Ni som ger Tokosel eller SeloE

Jag ger Tokosel året om. Det stämmer att det inte finns så mkt selen i våra marker.

Sv: Ni som ger Tokosel eller SeloE

Jag ger inget tokosel i början av betessäsongen, utan börjar igen när jag börjar stödfodra lite på sensommaren. Det behövs inte, då e-vitamin kan ersätta selen så pass att ingen brist uppstår på några månader. Det behövs betydligt längre tid utan för att det ska påverka hästen. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 072
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 211
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 100
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat