Vaccinationsfråga

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tebazz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 669
T

Tebazz

Ledsen om liknande tråd redan finns, sökte men hittade ingen.

Min häst fick sin vaccinspruta mot hästinfluensa förra året den 26juli. Hur lång tid innan den 26 juli i år, kan jag ge en ny vaccinspruta?
Tack för svar

Sv: Vaccinationsfråga

Du kan ge den nu om du vill. Men inte efter 26/7 för då får du börja om från början igen.

Jo, det vet jag (har gjort det misstaget själv).
Men jag tänkte på om det blev något skumt om man tog den för lång tid innan :confused:

Nej det ska inte bli något konstigt. Många vaccin (mot hästinfl) rekomenderas att man ger 1 gång i halvåret. Fråga vet innan bara.

vad bra! var lite rädd att jag inte skulle kunna vaccinera innan betessläppet (så mycket enklare då). men då ringer jag vet imorgon och kollar. Tack :bow:

Liknande trådar

Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
404
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
726
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: Mearas
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat

Hästrelaterat

Tillbaka