Alla kliniker lika dyra?

Sv: Alla kliniker lika dyra?

Min herre var inlagd på Ultuna i januari för svår kolik, 6 dagar. Kom dit akut på sön em. Intersivvård i 3 dagar.
19.000 kr, fick betala själv 5.200 kr.
Men jag var bara glad över att han klarade sig. Både veterinärerna och djurvårdarna var/är snälla och brydde om min häst, fast han är 27 år.:bow:

*KL*

Om en vara eller tjänst inte uppfyller min förväntningar är den för dyr tycker jag.
Sen att man kan tycka att tex. 3500 är mycket pengar för sin plånbok är en annan sak, det gör inte det hela dyrt.

*KL*

Om en vara eller tjänst inte uppfyller min förväntningar är den för dyr tycker jag.
Sen att man kan tycka att tex. 3500 är mycket pengar för sin plånbok är en annan sak, det gör inte det hela dyrt.

:bow::bow::bow:

Precis,och man tänker ju på hur mycket jobb dom lägger ner på att få våra pållar friska! Och det är ju det man i slutändan vill ha,en frisk häst,och då får man faktist vara beredd att betala,som sagt,pengarna till veterinären ska gå till mycket,lokal,bil,bensin,medicin,löner m.m.

Det kostar att ligga på topp.

:bow::bow::bow:

Precis,och man tänker ju på hur mycket jobb dom lägger ner på att få våra pållar friska! Och det är ju det man i slutändan vill ha,en frisk häst,och då får man faktist vara beredd att betala,som sagt,pengarna till veterinären ska gå till mycket,lokal,bil,bensin,medicin,löner m.m.

Det kostar att ligga på topp.

Verkligen:D

Alldeles riktigt. :bow:

Inom djursjukvård har vi bara det lilla dilemmat att utgången inte alltid blir vad vi förväntar oss oavsett hur bra jobb som gjorts, något som ibland kan var svårt att få att gå ihop. Det är nog lika trist för alla parter, inkl sjukhusen själva, att inte kunna leverera ett friskt djur hem men däremot en räkning på 50000kr.
Ett biljobb som inte blir bra gjort går att reklamera och få omgjort som exempel och så är det med det mesta. Tyvärr kan man inte ge en ny hund/katt/häst som kompensation.... Många förstår ändå att djuret fått den bästa vård som går att få, medan andra inte är nöjda om de inte får tillbaks ett friskt djur, helst gratis.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 868
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
6 758
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka