Konstig efter vaccinering

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Trampe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 786
T

Trampe

Pålle fick sin årliga vaccinering idag, hästinfluensa. Nu ikväll beter han sig inte riktigt som vanligt. Han är slö och lite loj och lite småvinglig. Krafsade lite med ena framhoven när jag stod och kelade med honom och det brukar han inte göra. Ska tempa honom senare när jag tar in honom.
Kan detta bero på sprutan eller?

Sv: Konstig efter vaccinering

Pålle fick sin årliga vaccinering idag, hästinfluensa. Nu ikväll beter han sig inte riktigt som vanligt. Han är slö och lite loj och lite småvinglig. Krafsade lite med ena framhoven när jag stod och kelade med honom och det brukar han inte göra. Ska tempa honom senare när jag tar in honom.
Kan detta bero på sprutan eller?

oavsett vad det beror på så borde du ringa din veterinär DIREKT tycker jag det låter som.

Han har troligtvis reagerat på vaccinet då. Sök på lite gamla trådar här, det finns flera stycken som behandlar ämnet. :idea: Min häst blev också sjuk en gång efter vacc med stor bula på halsen, hög feber och vinglighet. Men han repade sig efter ett par dagar och vet. ville bara att man skulle avvakta (så länge inte febern blev tokhög).

min kille blev vaccinerad i mars och blev då oxå dålig av det..
vissa hästar reagerar mer än andra.. låt hästen ta det lugnt i några dagar, tempa o se till att den dricker ordentligt.. oftast får dom endast "förhöjd" temp o det är inget farligt..
blanda gärna ca 2 dl betfor med ca. 4 liter vatten ett tag, då vet du att h*n druckit det iaf...

Liknande trådar

Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
1 104
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 658
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 914
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Stora canvasburar