Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur är det med enbuskar? Är de giftiga för hästar och isåfall vilka symptom skulle de ge om hästen har ätit enbuskar? Mina hästar har...
Svar
13
· Visningar
10 774
Senast: Glimfeather
·
F
Hästvård hej! mitt sto har varit halt i 5 dagars tid. lite "diffus" hälta, ca 1 grad, men det är mer på v. bak iallafall. är öm och stel i...
Svar
6
· Visningar
930
Senast: catya
·
Foder & Strö Någon som testat dom? I dag hade dom äntligen fått in dom här så köpte en säck till min fångis. Det är ett specialfoder helt utan...
Svar
6
· Visningar
2 433
Senast: pluppalot
·
N
Hästvård Hittade min ponny helt uppsvullen i hagen med hög feber, stapplig. Verkar öm i lederna. Har blivit knottbiten. Kan det vara en allergisk...
Svar
1
· Visningar
960
Senast: lil-sis
·
K
Hästvård Det började i torsdags då jag upptäckte ett ca 3 cm långt sår (såg ut som ett skavsår i princip) på min hästs läppar, båda sidorna...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: nixa 324
·
E
Foder & Strö Vi har tillfälligt en storbal hösilage stående i hagen pga betesbrist just nu, så hästarna (4 vuxna med good aptit..) har fri tillgång...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: Egonson
·
Hästvård Vet inte vart jag ska vända mig för att fråga om detta; Jag ska köpa fröblandning till 5 hektar åker med sandjord som ska bli...
Svar
1
· Visningar
1 142
Senast: Clancy
·
J
Hästvård Var och besiktiga en häst inför försäljning och den var helt ren vid böjprovet. Visade inget alls. Däremot säger vet att den inte har...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Nin
·
Hästvård Härom dagen fick min häst en spark mot insida lår, en ganska kraftig sådan. Det var mest otur, fel plats vid fel tillfälle och tyvärr...
Svar
1
· Visningar
1 239
Hästvård Hästben är rätt känsliga va och svullnar lätt upp vid sår? Antingen har min häst blivit sparkad eller så har hon fastnat i staketet...
Svar
11
· Visningar
1 356
Senast: tinafinis
·
Hästvård Hur ställer ni er till att buköppna era hästar om det blir tvunget? Har ni bestämmt redan innan att göra si eller så? Varför? Jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 576
Senast: zanzan
·
P
Hästvård Är det någon som vet vad spatt heter på engelska och/eller italienska?
Svar
2
· Visningar
6 207
Senast: prallan
·
J
Hästvård ..Så det verkar som att den mystiska hältan är en stukning eller vrickning i vänsterfram. Så jag skriver här i en ny tråd för att höra...
Svar
3
· Visningar
1 239
Senast: LillaGeisha
·
Hästvård Red min häst idag ca 30 min. i vänster varv va de som hon inte fick ena benet med sig. i hagen så såg jag sen när hon trava att hon...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: Falkenrally
·
Hästvård skett, den man aldrig vill uppleva som hästägare, tyvärr så kom den tidigt för mig. :cry: Får ett telefonsamtal i morse från...
2
Svar
27
· Visningar
3 403
Senast: Farle
·
Hästvård Hej! En enkel fråga; Vaccineras hästen mot hästinfluensa en gg om året eller måste man upprepa det varje år??:crazy: Och vad är det...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: Pernilla_
·
M
Hästvård Min shettis har som vissa kanske vet fått bronkit. Han går i lösdrift utan damigt botten matrial. Han kan tyvärr inte gå på så mkt...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Mos410
·
D
Hästvård Är påskliljor dödliga för hästar att äta?
Svar
6
· Visningar
1 970
Senast: M-oaa
·
P
Hästvård Lite kort bakgrundsinfo. Min häst operarades för broksskador i bakknät okt 07. Fick ett återfall och behandlades med kortison jan 08...
Svar
10
· Visningar
1 232
Senast: lulski
·
Hästvård Hur lång tid ska man vänta innan man kan linda/ta på stallskydd efter man har kylt med kylgel?
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Stopek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur