Hästtandläkare?!?!

Sv: Hästtandläkare?!?!

:bow:
Såg Werths pensionerade dressyrhästar a 24 o 27 år gamla på bild.:idea: i gräshage

Glömde en sak.
Jag var inne med hästen på klinik för 3-4 år sen o skulle göra gastroskopi för misstänkt magsår eftersom den åt allt sämre.

ingen Vet. såg foderinpackningarna eller gombitningen.
nu hann vi inte med det- som tur var:angel:

det blev ingen då jag inte fått infon om 24h. totalfasta. o träffade tandterapeuten samma vecka har jag för mig.

samma här.

sen har jag lite svårt för att sverige är såå fantastiskt med TL och resten av världen skit. har lite svårt att tro att usa's och tysklands hästar dör av bortslitna tänder vid 10 års ålder..

Precis.

Det beror ju helt på vem du frågar.

KL

Vi har oftast samma som CillaW, ibland en veterinär som är inriktad på tänder.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 946
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka