Betäcka 2025

corzette

Trådstartare
Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ?
Som det är nu så kan man ju kolla appen Avla men den är ju inte 100 aktuell, många finns inte med där och många som säger de ska ha sina hingstar för avel så finns de inte på Språngrulla ändå ...

Många verkar ju ha börjat avelssäsongen men många verkar även öppna nu månadsskiftet "typ"...
Så hur länge ska man "hålla koll" innan man bestämmer sej för hingst ?

På "min tid" (sista fölet kom 2009) då fanns ju inte språngrulla, då va det hingstkatalogerna ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 907
Anläggning Måste kolla om detta är en vind som blåser över hela Sverige, eller om det bara är i Örebrodistriktet. I den klubben som jag är med (än... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 492
Senast: FannyN
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 539
Senast: Marty
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 160
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka