lizzie
Trådstartare
Så det enda styrelsen har rättighet att besluta är om arrangemanget ska fortsätta eller inte? Helt utan att att ta ställning till ridhustider känns det som det är dags att säga upp det arrangemanget, vad är det för vits med en ridklubb med en anläggning som inte har någon beslutande rätt angående något alls? Tecknar man ett nytt avtal bör man lägga upp tydliga ramar, här verkar ju verksamhetschefen kunna göra som det faller hen in utan att någon har något att säga till om.
I min värld är det rimligt att ridskolan går före när det gäller ridhustider, men man ska inte hantera privatryttarna hur som helst. Bäst vore god framförhållning och att kanske gå över gradvis samt en tydlig motivering till beslutet.
Jag tycker också att det är rimligt att ridskolan går före, men här har det gått för långt. Verksamhetschefen styr i princip klubben och fattade beslut av hen går inte att backa på med hänvisning till att det är verksamhetsbeslut. Vilket innebär att styrelsen inte har kompetens att förstå vad det handlar om. Vilket inte är sant - det finns kompetens folk - men så länge ordföranden tycker att arrangemanget är passande så kommer det rulla på. Himla bekvämt för styrelsen i alla fall.
Jag har pratat med valberedningen om att kanske ersätta vissa individer, typ ordföranden. Dock "finns det ingen annan". Vilket inte heller är sant, men medlemmar som är kritiska till upplägget (som typ jag) blir inte invalda i styrelsen.
/Lizzie