Sv: Medryttare och pengar *ny tråd den gamla togs bort*
Om jag INTE har ekonomin att skaffa en egen häst eller foderhäst (i princip samma kostnader iallafall de löpande..) HUR ska jag då lösa det? Jo, medryttarhäst kan vara ett alternativ. Så jag kollar, men alla vill ha betalt. När jag frågar vad det beror på får jag till svar att jag betalar för att få utöva min hobby. Men ursäkta, en hobby är det inte för mig, eftersom jag inte får ut mycket av att rida vanliga lektioner. Då hade jag gjort det, för det HAR jag råd med.
Men vad är ditt problem? Det finns "massor" av människor som inte tar betalt för att låta andra rida sin häst, välj en sådan. Du som är så duktigt borde inte ha något problem att finna detta, iallafall inte enligt din egen logik.
Varför ifrågasätta de som vill ha någon form av ersättning för att de lånar ut sin häst, och sin utrustning. Det är ju så enkelt att det är fritt valt...
Jag blir fly förbannad för att det ifrågasätts varför man skall betala, skit i dessa om det inte passar er. Jag har egen häst, och jag tar hjälp en gång i veckan, utan betalt. Men det är för att jag känner personen, vet vad denna gör. Skulle aldrig låta en okänd människa rida regelbundet utan att jag får ekonomisk ersättning. Den ersättning som ofta begärs är gör ingen vinst i plånboken.
Gnällspik är vad du är om du frågar mig
Jag betalar runt 4000 innan träningar för min häst varje månad, och då är inte inköp av häst eller utrustning medräknat.
Jag anser mig ha rätten och bestämma vad jag vill göra med min häst utan att få höra att man är snål och gniden för att man inte vill låta "medryttare" rida gratis.
Vill jag ha min häst utbildad, ja då betalar jag gärna för det. Och det har jag gjort.
Igen, jag förstår inte ditt problem. Det spelar väl ingen roll om man kallar en det "halvfodervärd" eller betalande medryttare. Det är upp till var och en att välja det som passar en. Jag får känslan av att du inte finner en häst du vill rida, som är gratis och blir därför irriterad, du skall kanske fundera mer varför det är så.
Men ursäkta, en hobby är det inte för mig, eftersom jag inte får ut mycket av att rida vanliga lektioner. Då hade jag gjort det, för det HAR jag råd med.
Och varför ens bemöda dig om att rida inte ens är en hobby.... Eller så förstår jag inte den kommentaren, du vill inte rida lektion, för det ger dig inget... Och inte betala för medryttarhäst, för det ger dig inget heller.
Det är ju enkelt lös, eftersom rida inte är en hobby, hoppa över det då så kostar det inget alls