K
knasigare
Sv: Medryttare och pengar *ny tråd den gamla togs bort*
Medryttare är just medryttare, dom är med och betalar en del för att få rida och "äga" en häst billigt för dom inte har råd med egen eller om dom ens vill ha egen, då är det bra att bara betala lite och sen bara få göra det roliga med hästen.
.
Men seriöst, hästar är individer, oavsett kunnighet så kan man inte rida alla hästar perfekt. Sen hur kan du jämföra medryttarskap med ett jobb? Hästägare är inga chefer som går runt och anställer folk och vill ha en personal som tar hand om ens häst.Jag vet vad jag kan, och jag har papper på det, alltså är det dokumenterat. Och det vet ju alla att dokumenterade kunskaper är mer värda än odokumenterade. Jag har haft vett att utvilda mig just för att jag ville HA dokumentation som stöd för att kunna visa för framtida arbetsgivare. Många gånger har också dessa papper gett mig jobben.
Ett antal ggr har jag erbjudits flera olika jobb efter att ha provjobbat, men nekat att stanna pga att jag inte trivts, så jobben har det aldrig varit problematiskt att hitta, snarare tvärtom. Inte förrän jag LÄMNADE hästbranschen och gick in på att jobba med annat som jag inte hade pluggat till.
Medryttare är just medryttare, dom är med och betalar en del för att få rida och "äga" en häst billigt för dom inte har råd med egen eller om dom ens vill ha egen, då är det bra att bara betala lite och sen bara få göra det roliga med hästen.
Det är svårt att ersätta och fixa sadlar eller köpa nya dyra träns bara sådär inom 24 timmar, det är inte de billigaste direkt. Visst om det är en trasig borste eller så men det tror jag inte ens ägaren bryr sej om att ta betalt för.Jag ser det som SJÄLVKLART ATT OM JAG HAR SÖNDER NÅGOT om än av misstag, så ska det ersättas av MIG, och INOM 24 TIMMAR. Missade den lilla detaljen va? men jag förstår att det är störande att folk inte vill ersätta det de haft sönder, alla är inte som jag på den fronten, snarare tvärtom.
.
Senast ändrad av en moderator: