Nu har olyckan

Sv: Nu har olyckan

Inget av knäna är direkt svullet och så, men det blir ju att hålla koll. Han är däremot mycket pigg och glad trots omständigheterna, vilket tyder på att han är som normalt fast med en hov mindre att använda.

Han äter som en elefant och har ögon som en lekfull 4åring som ska hitta på hyss! Som det känns nu så kommer han att bli helt återställd med lite ärr här och där... Men det får ju tiden utvisa! :D

Skönt att han verkar må bra :laugh:
Hur ser hans onda hov ut?
Går det slå på någon ny sko?

Han är bandagerad och vi ska ta ut hovslagaren för att se. Har inte sett hur det ser ut, men det var i lamellranden och det var tydligen inte så djupt...

Vad tråkigt att olyckan har varit framme. Förstår precis hur det känns :(

Ang. det där med tänderna så kan hästar klara sig jättebra även ifall de slår av framtänderna.
Min kille slog av ganska stora flisor av framtänderna i överkäken, men han äter som vanligt.
Det enda var att han hade svårt för att dricka kallt vatten i början och det förstår man ju, så jag fick ljumma hans vatten i några veckor.

En häst på min kompis fd arbetsplats var utan framtänder och han fungerade precis som vanligt. Det enda som märktes var att tungan ofta stack ut, men Mimus har ju redan förklarat varför.

Ska försöka undersöka och se hur det ser ut. Kan eventuellt få plats i ett konvalecentstall nära min skola. Skulle vara helt underbart att ha någon kompetent som kan ta hand om min älskade älskade vän... :cry:

Jag återkommer om mer info, har blåst upp lite saker om vad som har hänt...

Stackars dig och din häst.. Hur går det för er? Håller tummarna att det löser sig.

Min häst går nu i en liten sjukhage. Han är lite upprörd eftersom han får stå ensamen. Men han lugnar snart ner sig! :D Han äter och försöker äta gräs, men det går inte speciellt bra... :angel:

Han har vart ut och rört på sig 2 gånger per dag och igår gick han väldigt bra om man ska jämföra med övriga gånger! Så det är bara ljust för tillfället.

Men han har alltid vart pigg och glad under hela tiden, förutom då olyckan just skett. Så han är en fighter! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka