Tinker Päls

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare -becca-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 509
B

-becca-

Min Tinker som jag köpte i December 2007 har börjat få sommarpäls, MEN det är jätte mycket päls undermagen som bara blir längre. skall det vara så? eller kommer hon att tappa det?
Och på mulen har hon "mustach" hade aldrig sett en häst med "mustach" fören jag fick se henne. är det vanligt att tinkrar haar så? :P
Här kommer en bild. vet inte om det syns så bra:P
20223862.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tinker Päls

Haha, gulligt! :D Våra ardennerhästar brukar ha mycket päls under magen vintertid men de tappar den så småningom. Hur det är på just din häst är nog individuellt, men jag skulle inte bli förvånad om hon tappar pälsen. Jag tror inte heller att jag har sett en tinker med mustach och mycket sommarpäls under magen, men det verkar charmigt! :)

Ja tinkrar ser ut så , dom har mustach och långa hår under magen , det beror på vilken tinker typ man har .
Om dom inte släpper dom långa håren på sommaren så kolla upp foderstaten.

Långt skägg under huvudet och/eller under magen kan tyda på någon brist eller att något invärtes är fel.

Min egen häst har t.ex. fortfarande långt skägg längs hela undersidan av huvudet, trots att vinterpälsen är borta i övrigt.
Det beror troligen på att hon inte är helt bra i magen, samt att hon hade fång förra året och åt starka mediciner och måde allmänt dåligt.

Kolla upp foderstaten, ge foderjäst för att stabilisera magen eller prata med en veterinär om det verkar vara något annat fel.

Mustaschen är tydligen rätt vanlig på din ras. Tufft! :D

Långt skägg under huvudet och/eller under magen kan tyda på någon brist eller att något invärtes är fel.

Min egen häst har t.ex. fortfarande långt skägg längs hela undersidan av huvudet, trots att vinterpälsen är borta i övrigt.
Det beror troligen på att hon inte är helt bra i magen, samt att hon hade fång förra året och åt starka mediciner och måde allmänt dåligt.

Kolla upp foderstaten, ge foderjäst för att stabilisera magen eller prata med en veterinär om det verkar vara något annat fel.

Mustaschen är tydligen rätt vanlig på din ras. Tufft! :D

Jå nu jysst har hon välidgt kraftig foderstat dels för att då hon kom ti mej såg hon ut som ett benrangel och pga av det dåliga höet.

Men nu kommer betet så vi får hoppas hon tappar allt det.
Tack.:D

Ja tinkrar ser ut så , dom har mustach och långa hår under magen , det beror på vilken tinker typ man har .
Om dom inte släpper dom långa håren på sommaren så kolla upp foderstaten.

ahaa okej :). Hon kommer från västervik i Kalmar
Här kommer foton då hon kom och från idag :

kom:
20228477.jpg

Idag:
20228480.jpg

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 607
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 658
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka