Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö jag undrar helt enkelt om det är ngn som vet om man kan fodra med havre som är 2-3 år gammal? finns det någon näring alls kvar i sån...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Belethien
·
Hästvård Min kille är svälld precis över kotorna på båda bakbenen, han haltar inte alls eller så. Dock "kickar" han och slänger med svansen...
Svar
8
· Visningar
1 665
Hästvård Drog iväg nyligen till veterinären. Har en fundering eller två.. går själv NV nu och har fått det ibankat att man måste jobba helt...
Svar
6
· Visningar
989
Hästvård Köpte jag igår och provade massera in, först tyckte jag att jag tog för lite så jag tog lite mer och då löddrade det som tusan! Hur...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Clancy
·
S
Hästvård okej, jag har kollat gamla trådar men hittar inget, sitter och väntar på att vet ska ringa upp och kan ju lika gärna fråga här...
Svar
5
· Visningar
1 246
Senast: sinner
·
Hästvård En kompis i stallet hade ute en eguiterapeut(stavning?) till sin häst. Bara för skojs skull så tittade dom även på min häst i hagen(jag...
Svar
7
· Visningar
1 296
Senast: Ponnytant
·
C
Hästvård Har ett engelsk Fullblod, som dock inte är mitt men ändå. Det är så att han har ont i sin rygg för tillfälligt. Aja, låt mig berätta...
Svar
14
· Visningar
2 256
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Vad finns det för bra och säkra protein-fodermedel förutom lusern? Och vad har dom för värden?
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 189
B
Hästvård Kan inte en häst med närliggande kotor behandlas av kiropraktor? Har hört nån kirporaktor som inte tog emot kissing spines-hästar...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: Hedwig02
·
P
Hästvård I år igen :( Grannbonden "passade på" att göda min hage i år igen när han ändå är ute och sprider NPK på sina fält då han tydligen är...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: Vanilj
·
B
Foder & Strö hej. mina hästar har blivit lite tunna nu över vintern, och jag har svårt för att få dem att gå upp. De har fri tillgång på hö,dock...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: linnsan
·
S
Hästvård nån som vet vad tjära innehåller? exakt? (salt, mineral,vitamin,annat!!???!!):confused::banana:
Svar
1
· Visningar
778
Senast: lippan
·
Hästvård nu e det så här att jag vet om en häst som stå en bit i från där jag bor ,som inte är i bästa skick , ha fått höra av folk att hästen...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Mynta2
·
Hästvård Tråden ligger kanske fel. Jag visste inte var jag skulle lägga den. Jag har haft planer på att betäcka mitt sto så småningom. Men jag...
Svar
14
· Visningar
1 880
S
Hästvård eller ja, svårt att förklara. Min friser har på båda frambenen precis vid knävecket på båda benen, skorpor eller vad man ska säga. Det...
Svar
15
· Visningar
3 315
Senast: aldente
·
S
Hästvård Shofräs bukefolket! :) Jo, nu är det så att jag har en c-ponny som bara går ner i vikt hela tiden!! :eek:Jag skulle verkligen uppskatta...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 756
Senast: Antiqua
·
Hästvård gick för ett tag sedan ut för att ta in hästarna, såg då att lizzy hade fått stora bölder vid bogen och juvern:cry: hon har gått vid...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: Abova
·
Hästvård Ja, som rubriken antydde så undrar jag om en häst kan få förhöjda Ck och Asat värden utan att ha haft korsförlamning? Och vad isåfall...
Svar
10
· Visningar
6 253
Senast: TantEster
·
Hästvård Hejsan! Jag köpte en häst för ca. 2 månader sedan, vägde då 432 och väger nu 464, han har även fått mer muskler. Jag har ridit i...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: Emuliiaa
·
Foder & Strö Förra året köpte jag en låda Linfrön på Lantmännen. Jag fick tipset härinne att det kunde hjälpa om man har en exemhäst. Först...
2
Svar
25
· Visningar
2 845
Senast: Thora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka