Sv: Skap

jag kommer med ytterligare ett tips när man vill använda skillingaryd-salvan..

Har köpt en storpack med sådana där engångshandskar (inte plast, det är nåt annat material, handsken sitter mer tight på handen), de är kanon när man ska smeta på salva!! ingen lukt alls om fingrarna längre.

Brukar ha min burk stående i bilen, och varma dagar har den smält till perfekt konsistens, annars tycker jag att det är svårt att få den salvan att fastna ordentligt.

Det är bara en enda sak som gäller för min del och det är 4 ESS HÄSTSALVA/HUNDSALVA.

Den läker eventuella sår supersnabbt, är skonsam mot huden och håller alla sorters insekter borta. Allt från fästingar till bromsar.

Smörjer in före varje ritt för att slippa insekterna under ridning och smörjer sen igen innan jag släpper ut i hagen, om det behövs. Smörjer vi ordentligt varje dag får han inte ett enda synligt bett. Brukar använda det även på insidan av bakbenen där huden är tunn, och ibland också under magen ända fram upp på bringan om det är mycket broms ute.

Drygt och billigt. Och jäkligt effektivt som samtidigt skonar eventuella bett och sår och läker dem snabbt.

Ang Fyra Ess, det kan reagera ihop med switch på vissa hästar. Bra att tänka på.

Jag använde den förr, men numera kör jag med Helosan istället, den blir inte lika rinnig och försvinner inte lika fort. Så Helosan eller Helsosan sol, och så myggmedel eller myggolja. Täta appliceringar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
705
Senast: tara
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 287
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
940
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka