Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Har fångtiden kommit till er ? Min har fått känning av fång. Och så har jag bara vinterhage med vitklöver att ha hästen i. Ska krympa...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: krambanan
·
V
Hästvård Precis under tillväxtzonen på båda framhovarna har min häst fått "inbuktningar". Kan det ha att göra med byte av foder? Då kan det väl...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: krambanan
·
M
Hästvård Hovis tog av bakskorna igår (hans idé, för att hoven skulle "slitas i rätt form" eller ngt liknande), hästen är sju år och har bara...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Sitter här och läste om olika insektsmedel och flugtäcken/eksemtäcke och börjar fundera. Jag använder själv flugtäcke och flughuva på...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 935
Senast: Invinciblestables
·
F
Hästvård Hur länge ska hästen vila efter en vaccinering? Några dar/En vecka? Ska den vila en dag efter avmaskning eller är jag ute och cyklar där?
Svar
3
· Visningar
1 672
Senast: Hambo
·
J
Hästvård Beskriv typiska, säkra, tecken på fång. De allra första tecknen hur utläser ni dem? Vill gärna ha svar från er som har stor vana av...
2
Svar
28
· Visningar
6 989
Senast: hillevie
·
Foder & Strö När gör man det? Om hagen är oputsad hittills, kan man göra det när som helst, eller är det bara efter betet som gäller? /...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: Calvaro
·
B
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av hästar med hjärtfel här? Vad hade det isåfall för symtom? Vad var det för fel? Kunde man göra...
Svar
9
· Visningar
1 586
M
Hästvård Hejsan. I ett stall ganska nära stallet jag står i står det ett antal islandshästar. De flesta av dom är klippta. De går ute från...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: LoveMyHorse
·
Hästvård Ska mängden korn ha samma mängd som havren? Ersätta ett kilo havre med ett kilo korn?
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Comfort
·
C
Hästvård Hej Hej! Jag har köpt ett föl som jag får hem i september, längtar jätte mkt! Skulle redan nu vilja köpa en grimma till tösen, men...
Svar
5
· Visningar
3 387
Senast: camhag
·
Hästvård hej! jag undrar hur ni skulle göra om eran häst hela tiden fick tappskor, nu pratar vi om 2 till 3 gånger varje skoning. dessutom blev...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 892
Senast: Yrja
·
Hästvård En väns häst har inflammation i hasen och veterinären säger att det kan vara förstadiet till spatt. De har varit iväg på 4-5 st...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Skatan
·
Hästvård Jag har en kallblodstravare, valack, 20 år, jag köpte honom som 4-åring och han har gått som ridhäst sedan dess. För drygt två år sedan...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: Fideli
·
Hästvård Min kille kom till mig i september och jag har väl sett hans "pillevipp" förräns nu. Jag antar att han "vädrar" den nu när det är så...
2
Svar
27
· Visningar
3 855
Senast: Constantia
·
Hästvård nu när det stundar mot sommar och mängder mot flygfän börjar jag spekulera mer och mer på om man ska ge upp alla försök med diverse...
Svar
16
· Visningar
1 486
Senast: tgd
·
F
Hästvård Är det någon som provat IR-terapi eller vet något om det? Är det bara hokuspokus :devil: eller fungerar det? Fördelar? Nackdelar...
Svar
10
· Visningar
2 035
Senast: mjau2
·
N
Hästvård Någon som har något tips om vad man kan ge en häst som har väldigt känslig mage?
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: mjau2
·
S
Hästvård Min häst va svullen i ena benet för ca 2 veckor sen, efter att svullnaden försvunnit har benet varit tjockt men inte alls varm. Nu på...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Månsane
·
Hästvård Jag har läst då och då och insett att jag är inte ensam om att behöva boka veterinär och hovslagare samtidigt varannan månad... Ni...
2
Svar
21
· Visningar
4 991
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka