Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Fblstoet har en senskideinflammation. i carpus ena fram, det är senskidan till långa tåsträckaren som inte 'mår så bra'. I vintras...
Svar
19
· Visningar
4 770
Senast: Nenneh
·
R
Hästvård Har provat Easy Boots stl 1 på min häst och dom är för stora. Hon tappar dom för dom är för breda men hon har långa och smala hovar så...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: Gussen1998
·
Hästvård Igår eftermiddag när jag hämtade upp min häst från hagensåg jag att bakbenets karled var kraftigt svullen, dock ingen hälta. Ställde...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: johannajacobsson
·
Hästvård är det någn som har erfarenhet av magsår på sin häst? hur har ni upptäckt det,vad var symptomerna? funderar på om min ponny har magsår...
Svar
16
· Visningar
1 776
Senast: Trissa
·
Hästvård För några dagar sedan fann jag ruvor på insidan av min hästs knän, smörjde in dom och sedan så gick dom plocka bort, men kvar blev kala...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: Clancy
·
Foder & Strö Har en fundering... Var i Frankrike med en annan bukefalist och hennes man, vi var på ridresa till camargue (så ni kan ju gissa vem... 2
Svar
30
· Visningar
3 799
Senast: Rolle
·
U
Hästvård min häst är lite tjockare/galligare i sitt ena ben nu efter senskadan han hade för ett tag sen..hästen är kollad med UL ganska så nyss...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: Djurjouren
·
J
Foder & Strö Har kommit på min 4-åriga hingst att i hagen ibland stå och "norpa" i sin egna avföring. Hört att det är något som fattas i foderstaten...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Ylva86
·
Hästvård Det ena stoet är fenomenal på att få av sig grimmor,huvor etc. Vad finns det på marknaden som kanske skulle funka? Flugorna suger blod...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: Opartisk
·
Hästvård Hej jag ska åka till klinik imorgon för första gången för min älskling är halt... Så nu undrar jag vad jag kan göra idag om jag ska låta... 2
Svar
22
· Visningar
1 722
Senast: Nenneh
·
Foder & Strö Jag vet inte vad jag ska göra, min pålla har på 2 veckor ätit upp 2-3 saltstenar. Jag fattade det inte först utan jag bytte, men sen när...
Svar
9
· Visningar
1 623
Senast: pinky
·
Foder & Strö jag behöver råd och hjälp. Det är så att jag har ett sto som inte tål socker eller havre. detta är ett stort problem då hon har svårt...
Svar
17
· Visningar
1 316
Senast: mahlmt
·
E
Hästvård Var och kollade på en pålle i helgen. Ett varmblod som var jättefint och var ganska fint musklad (även om mer muslker behövs) Han var...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: eternalsunshine
·
J
Hästvård Min häst fick en hälsocheck + vaccination i går och veterinären kontrolerade även tänderna. Tydligen har han stora vargtänder ( han är 3... 2
Svar
22
· Visningar
4 396
Senast: Jeeves
·
C
Hästvård Vi har fått arendera mark som hästarna ska få gå på i sommar. Den innehåller en liten kulle med skog, och där upptäckte jag några...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Tess82
·
Hästvård Hur många har erfarenhet av melanom som ställt till problem på insidan av hästarna? Att det inte har slutat väl får man väl kanske anta...
Svar
5
· Visningar
1 525
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Fick hem lilla åringen från djursjukhuset i hbg igår kväll. Där har hon stått för foderstrupsförstoppning och sår i strupen i 8 dagar...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Hejsan på er! Hittade en spricka på min häst idag och jag tyckte den såg så otäck ut.. Har ni någon ide om vad man ska göra med en... 2
Svar
30
· Visningar
3 854
Senast: LiselotteA
·
Hästvård Min häst som jag hade började fälla i olika fläckar och såg ut som jag vet inte vad! då fick jag tipset att ge henne foderjäst i maten...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: Soffan74
·
Hästvård I går när jag ridit och även innan så lät min häst så konstigt ungefär som om han små gnäggar och "pratar"lite,Han hostade även till...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: Vaniljvisp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31