Skydd mot flugor.

Opartisk

Trådstartare
Det ena stoet är fenomenal på att få av sig grimmor,huvor etc. Vad finns det på marknaden som kanske skulle funka? Flugorna suger blod i öronen och de är minst sagt irriterande för henne i ögonen.

Sv: Skydd mot flugor.

Min häst är oxå extremt duktig på att plocka av sig allt möjligt!
Men, när jag köpte en flugmask med öron, tyckte han den var jätteskön och lät den sitta kvar! :)
Det är viktigt att den sitter bekvämt oxå!

Så mitt tips är; prova olika sorter,,,

Sv: Skydd mot flugor.

Har provat både med och utan öron.Hon får bort de ändå.. Öronen kan jag ju smörja med tjärsalva,men det är värre med ögonen. Hennes pannlugg täcker inte så bra så de är fria från flugor.. Finns ju flyveil som man kan ha utan grimma, kanske ska prova den...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: WildWilma
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 533
Senast: ildiko
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 732
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka