Vargtänder - alltid ta bort dem?

Sv: Vargtänder - alltid ta bort dem?

*Knapplån*

Hur är det med försäkringen OM det skulle strula efter att en "hästtandläkare" (eller veterinär) tagit ut vargtänder på stallbacken?
Får man kompensation för kostnader som man får pga detta (operation t ex)?

Ngn som vet/har erfarenhet?

/Lewina

Hästtandläkare begår ju lagbrott om h*n tar ut vargtänder, så där kan det ju bli en riktigt delikat situation försäkringsmässigt.

Vad gäller om veterinär tar ut och det strular, så i grundvillkoren så undantas ju bland annat extraktion av vargtänder. Och komplikationer till sådant som inte ersätts i försäktingen ersätts inte heller. Samma sak gäller ju även kastraktion och andra förebyggande ingrepp.

MEN, tittar man på kastraktionsdelen så har vissa bolag i vissa fall ändå betalt för vård av komplikationer.

Så, rent villkorsmässigt så nej försäkringen täcker inte komplikationer till vargtandsuttagning. Men i verkligheten så är det nog upp till bolag, handläggare och fall tycks det? Det är inget jag skulle våga räkna med dock.

Försäkringsbolagen täcker inte tandvård, inte vad jag kan se i villkoren i a f. Kostnaden för själva ingreppet, utan särskilda komplikationer då, kommer inte upp i självriskbeloppet så det är inga astronomiska summor det handlar om som tur är.

Liknande trådar

Hästvård Min 4-åring har sina vargtänder kvar och jag velar kring hur jag ska göra. Plocka bort eller inte? I hennes fall är det stora vargtänder...
Svar
9
· Visningar
798
Senast: Tora
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 739
Senast: cirkus
·
Hästvård Hur ofta gör ni detta? Och varför? Hade ut en mycket omtalad ryggveterinär idag som även är lika omtalad hästtandläkare. Han skulle...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 435
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka