Usch mitt första klinikbesök... HJÄLP

Sv: Usch mitt första klinikbesök... HJÄLP

Hej nu har ja kommit hem å d visade sig att det var kotbenskidesinflammation så det blir en sjukhage å skritt på hårt underlag i 3 veckor till återbesöket å medecin å en gel som ska smörjas på... Å ingen ridning mer än skritt i minst 5 månader... Så vi får se om han e en snabbläkande häst men dom trodde inte det i med han e 16 nu i maj... Jag va så nervös innan vi kom ditt men dom var jätte trevliga å snälla... Vi glömde så klart fika men där kunde man dricka kaffe gratis hur mycket man ville å köpa paj,piroger eller panpizza... Så d blev en massa kaffe å en go paj men tiden gick så fort fast vi var där i 3 timmar.... Så visst d e tråkigt för han att gå i sjukhage tills han e frisk.... Men vi hoppas ju på många roliga år fram över så man får tänka lite positivt i dessa tråkiga dagar....

Sv: Usch mitt första klinikbesök... HJÄLP

Ja, det är ju skönt att få en diagnos och veta vad som är fel och vad man skall göra för att hästen skall bli frisk igen!

Hoppas det går bra med konvalecenten nu!:)

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 231
Senast: As_Vegas
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 698
Senast: Karminnie
·
Hästvård Hej, skulle vilja ha flera infallsvinklar på vårt problem. Bakgrund Islandshäst, 12 år haft Ilischios med efterföljande fång sommar...
Svar
13
· Visningar
2 361
Senast: Masel
·
Hästvård Lång historia men så här är det: till och från under hösten kändes min häst konstig, liksom knyckig i rörelsemönstret utan att jag kunde...
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: krocket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka