Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får inte ge upp, ta en dag i sänder! Ge det en chans åtminstone. Men visst - har du ingen lust att kämpa och göra allt för att få honom bra så är det bästa att låta honom vandra vidare. Du har försökt, och det är bra nog!
Vad hemskt! Jag har (tack och lov) inte ngn erfarenhet av så pass allvarlig fång. Jag hoppas att det går bra.
Tröstkramar
Be att få byta smärtstillande till Fenylbutazon omgående. Det fungerar i de allra flesta fall bäst som smärtlindring till fånghästar. Jag har själv sett flera som knappt kunnat resa sig på Metacam och Finadyne som efter byte till "Butta" snabbt stått relativt obesvärat i boxen igen.
Hann inte läsa ditt sista inlägg..
Ja, det krävs en hel massa engagemang både under tiden hästen har fång och efteråt, för att allt ska funka, och vissa har inte lust/tid att ha en fånghäst helt enkelt och anser då att det bästa är att ta bort hästen. Jag ser inget fel med det alls, utan anser att om man känner att man inte kan ge 100% och lite till för att få hästen bra så är det bättre både för häst och ägare om hästen tas bort. En död häst lider inte.
Nej, hästen ska inte utsättas för onödigt lidande, och som jag sa, en död häst lider inte.
Fint svar från dig när det enda jag försökte var att uppmuntra dig och inte ge upp. Förstår ju att du har det jättesvårt och jobbigt när hästen inte mår bra, men jag väntade mig ändå inte någon utskällning..