Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har någon erfarenhet av att hästen utvecklat knölar på ryggen när den utfodrats med korn? Vår lite prillige vallack fick 50/50 av...
Svar
15
· Visningar
1 304
Senast: Madick
·
A
Hästvård Jag har precis köpt min älsklingshäst. Han är en 15-årig varmblodstravare. Tyvärr har han aldrig genomgått ett böjprov efter sin...
2
Svar
21
· Visningar
4 589
Senast: Investigator1
·
S
Hästvård Hej, vad kan detta vara på vårt russ. Hon har fått väldigt mjällig man o Kliar sig på sidorna av magen, alltså med hjälp av tänderna...
Svar
14
· Visningar
1 318
Senast: Galant
·
P
Hästvård Jag upptäckte för några veckor sedan, kanske en månad, att min unghäst(snart 2 år) hade lite utslag på vänster sida nere på halsen...
Svar
9
· Visningar
3 689
Senast: Preed
·
F
Hästvård ja vad är detta, hyoante iv.? en smärtstillande medicin eller vad? gammal papper, ja vill veta vad hästen fick eller vad som gjordes då...
Svar
2
· Visningar
718
Senast: fenny_92
·
Foder & Strö Ska man vänja av med Profeed inför betet eller ska man köra på som vanligt? Jag har en liten rund islänning som har haft problem med...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Någon som har ett bra tips för att fixa till manen på mitt halvblod? Har klippt hela vintern men nu börjar den bli för tjock för att...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Prick
·
Hästvård Sprang av en slump på lite "tunnare" ridhästskor för några år sedan på Jägersshopen och de blev räddningen till en trasslig hovhäst jag...
Svar
14
· Visningar
2 221
Senast: schelin_j
·
K
Hästvård Min häst vrickade till sig i måndags och blev varm, svullen, ca 3 grader halt samt hade kraftig puls strax därefter. Pratade med...
Svar
7
· Visningar
10 028
Senast: kingb
·
M
Foder & Strö Vad kan man ge en häst som tränas 6 dagar/v för att bygga upp sian muskler? Hon är i bra hull ;) Vad kan mer behövas? Idag får hon...
Svar
12
· Visningar
1 173
Senast: svea
·
H
Hästvård Hur mkt kostar det att åka in med en häst på klinik och öppna en hovböld? då min försäkring INTE går in och täcker hovböld=( Min...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 089
Senast: Bee
·
E
Hästvård Vad tycker ni om de här hovarna? Har hästen haft fång eller vad tror ni? Den är verkad 2 dagar innan bilderna togs. Bulan på kotan...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
19 399
Senast: emmalisa
·
Hästvård hästen jag nu rider har väldigt mkt inkar. På ganaschen, armhålan fram, runt skapet är det massor.... varför har de det`? och borde det...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: Bewildered
·
Hästvård Min shettis har ofta väldigt mycket päls på vintern, och nu har hon precis varit i fällningsperioden. Dom har fått B-vitmin i en...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Bewildered
·
L
Hästvård Har varit bortrest helgen och givetvis har min annars så friska åring blivit dålig. Syrran sa att hon igår vid middagstid slemmade lite...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: __Lina__
·
E
Foder & Strö Hej, Jag skulle behöva lite synpunkter gällande mitt varmblod på 14 år. Foderstat: Morgon: 2dl havrefria pellets, 2dl betfor...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 530
Senast: sessan78
·
Hästvård Vet inte om jag lagt den rätt...men vad tycker ni det är för skillnad på hästen?första är från 2007 det andra nu 5/4-08...Fick hem...
Svar
16
· Visningar
1 431
Senast: TantEster
·
N
Hästvård Ja, vad kostar det att vaccinera mot botulism?
Svar
12
· Visningar
4 717
Senast: Alegro
·
Hästvård Denna vädjan vänder sig till alla er som har täcke på sina hästar nu på våren. Tänk på att det blir ruskigt varmt under täcket mitt...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
16 971
Senast: Diwan93
·
M
Hästvård hmm blev lite förvirrad nu, kikade i min 06as pass och ser att han är vaccinerad: 9/5-07 häst inf. & stelkramp 14/6-07 häst inf. &...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: missmuppsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka