Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu verkar det vara attt riktigt dyra o fina hästar har en annan helhetskompetens o de får inte fång.
Sen går de knappast på bete o briar får inte silage- vad jag vet.
Det var bara ett litet stickspår- från ämnet
Kul inställning att värde för dig enbart handlar om pengar...
Förresten så tror jag inte heller att tex Jan Brink skulle låta Briar lida bara för att han är superhäst...
Man måste nog både förstå och acceptera att det är mycket pengar på spel omkring hästar.
Araber för massor av miljoner, travhästar som springer in en massa pengar samt hopp och dressyrhästar för flera miljoner.
Om det kostar ett år och 72 000:- att få en häst för 2 miljoner frisk igen så gör man nog det.
.... så måste man helt enkelt se till hästen bästa och ta bort den... värd 1 miljon i pengar, eller ovärderlig för ryttaren....
Jag anser ju att om fler resonerade som du så skulle ju världen bli mindre ond. Det enskilda lidandet hos en sjuk häst/svältande barn/... blir ju varken mer eller mindre beroende på hur många andra sjuka hästar/svältande barn etc det finns i världen. Varje människa har ett eget förstånd att använda och eget samvete att följa.
Men om du vänder på det.
Om hästen inte ens kan klassas som "värdefull" så finns det ju ingen anledning alls.
Eller hur?
Vad sägs om att inte se allt i pengar utan att se det som en levande individ?
Jag föreslår att du tar och viger ditt liv åt att få så många som möjligt att tänka så.
FN är ett bra ställe att börja på.
Att få världen att sluta se produktionsdjur som pengar är nog annars bara att stånga pannan blodig.
Den värdefulla hingsten som man håller vid liv kan betala en hel familjs pension.
Eller ett helt hästföretags alla löner.
Be dem att avstå från sin pension eller lön om du kan.
Även om du tycker så så kommer det aldrig att bli så.
Girigheten är alldeles för stark som motivator.
Många människor slår ihjäl andra människor eller låter barn svälta för egen vinnings skull.
Hästar är en petitess i sammanhanget.
Världen är inte god.
Jag föreslår att du tar och viger ditt liv åt att få så många som möjligt att tänka så.
FN är ett bra ställe att börja på.
Att få världen att sluta se produktionsdjur som pengar är nog annars bara att stånga pannan blodig.
Den värdefulla hingsten som man håller vid liv kan betala en hel familjs pension.
Eller ett helt hästföretags alla löner.
Be dem att avstå från sin pension eller lön om du kan.
Kanske ni skulle starta upp en ny intressant tråd med diskussion om detta
....bevisar bara ditt tänkande att en häst ( som också är en individ med känslor och personlighet ) är helt okej att låta lida, men du skulle tänka till om det var en människa.
Kanske ni skulle starta upp en ny intressant tråd med diskussion om detta