Hovslagare

Sv: Hovslagare

Det beror ju lite på ägaren också........Är det någon hagga eller en liten unge, då går det ju att rappa på så man kommer runt på en timma.Men är det en riktig brallis så tar det sin tid.....

du råkar inte ha en bild på en sån häst? för i min hjärna ser den otroligt rolig ut!!! :rofl::rofl::rofl:

Ha ha :rofl: Nä det har jag inte. Men pålles hagkompis har inte världens bästa benställning fast riktigt så illa är det kanske inte! :D Men hovis brukar svära lite tror jag. :)

Min hovis tar ca 1,5 h för en helskoning, men då pratas det en hel del också... :angel:
Enbart verkning går ju såklart snabbare.

Har haft en hovis som gjorde en komplett skoning på 30-40 minuter, inte så förtroendeingivande på något vis...

Tänk på hur du själv skulle vilja ha din arbetsmiljö.

Det brukar vara svårt att borsta hästen samtidigt som hovis jobbar, dels pga att det är ganska otrevligt att bli nedskräpad, det blir allmänt dammigt i luften men även att hovslagaren vill ha möjlighet att flytta hästen som det passar honom/henne, och inte behöva ta hänsyn till att du kanske står illa till på andra sidan.

Hovarna ska vara rena och torra, annars blir ju handskar och kläder onödigt smutsiga och våta. Inte så trevligt.

Stallet ska vara någorlunda lugnt, med bra plats och belysning att jobba i. Inget spring med andra hästar eller skottkärror runt hästen som skos, alltså. Andra hästägare får acceptera att arbete pågår!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka