Tokosel smakar skit!

Lindsen

Trådstartare
Tycker era hästar oxå det eller är det bara min häst som tycker det är fruktansvärt äckligt?? :eek:

Eller är min häst bara väldigt kräsen?

Sv: Tokosel smakar skit!

Inte har någon häst jag träffat reagerat på att man har tokosel i maten i alla fall. Men ger du det blandat i vanliga kraftfodret? Vad ger du som kraft? Kanske du kan blanda i lite extra betfor eller någonting annat som den gillar (äpple, morot) just när du ska ge tokoselen?

Jag blandar i det i kraften, blöter på och ger som vanligt.

Jag la det i betforen och betforen blev liggandes kvar i krubban...

Hmm väldigt kräsen då allså...

Jag gav ca ett halvt krafftmått torr betfor blötlagd och ett halvt (lite mer) dosmått tokosel..

oj, då borde hästen ju ha ätigt tycker man.

Du får kanske prova att dosera ut pulvret i en liten dos per dag istället för en gång i veckan. Sen när den vant sig vid smaken så kan du gå över på var annan dag och sen till slut en gång i veckan.

(Jag kan och kunde med förra hästen lätt blanda i 2,5 mått tokosel på 0,5 liter kraftfoder så så illa kan det ju inte smaka kan man tycka..)

Oj då! Nej då kan det ju inte vara sä äckligt om din häst mumsar i sig så glatt!
Han kanske behöver vänja sig vid smaken, förhoppningsvis har det försvunnit ur krubban under natten..

Tack för ditt svar! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
669
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 158
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 038
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
330
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka