Tråkigt i boxen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare kala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 220
Sv: Tråkigt i boxen

Ha i första hand hästen ute så mycket som möjligt. Det är väldigt tråkigt för en unghäst att stå sysslolös. Du har ju redan fått några förslag på grenar, strå m.m. som du kan ha inne i boxen. Håller med där.

jaa, de flesta gillar dem, det händer ju liksom nåt när de petar till dem... ja, ta en 1.5 liters cola eller nåt, inte tex tunna ciderflaskor, de går sönder om man har en lekfull häst:angel:

Aha..låter som ett alternativ till min "piller-kille" ..tack :idea:

Hur länge får han gå ute om dagarna som det är nu och aktiverar du honom med något varje dag?

....missade att svara på din andra fråga...
Jag NH-tränar honom ca varannan dag och löslongerar då också. Rider inte mkt just nu. Han är inriden men vi kör mest markträning nu.

Kanske behöver han lite mer varierande träning för att hålla sig mer stilla i boxen? Han är ju inne i en ålder då han som islänning börjar mogna till lite och då krävs det ju en del aktivering. Hur ser ett vanligt "träningspass" ut?

Senast ändrad av en moderator:

Jag brukar köra markträning 3ggr/vecka och då tryck o eftergiftsövningar...löslongering eller longering med lina. En ggr per vecka rider jag 30 minuter. Har även tagit med honom på promenad i grimma ut i skogen.Till saken hör att jag köpte honom/fick hem honom för en månad sen, därför mycket markträning till att börja med eftersom han testade mig till max de två första veckorna. Nu är ledarskapet bättre på plats så inom snar framtid så kommer i att börja rida ut också. Inga långa vändor till att börja med men ändå...

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 575
Senast: Ridinglady
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: Sassy
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 370
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025