Sv: Liniment

Jag brukar göra så att han får stå i två dagar..Beror ju helt på vad ET rekomenderar..Nu har min häst lite mer problem så han får som sagt stå i två dagar sen skrittar jag förhand i 2 sen uppsuttet i 2.Sen som vanligt.:) Men min har en dubbelsidig låsning framför bäckenet.

Det enda med radital värmekrämen som jag märkt är att den är ju inte lättflytande mer som en pasta. Men den smälter i handen efter en stund och är lätt att massera in.Och den värmer jättebra tycker jag..På mig lite väl bra ..haha jag svettas av den.
MVH/Q

Dr. Schaettes!

Det finns ett grönt oxå- kommer ej ihåg vad det heter.

Ha ha ha... Tänk om jag måste gå och öppna alla bukar för att hitta en grönt, och sedan när jag väl hittar en grönt, så får vi hoppas att det bara finns ett! Annars får du komma hit och peka ut det ;)

Men det andra kanske jag kan testa nästa gång.. : ) Får prova mig fram lite vilket jag gillar bäst.. Har inte behövt använda liniment så här tidigare faktiskt, så än så länge så har jag som sagt ingen favvo.

Tack för tipset!

Jag brukar göra så att han får stå i två dagar..Beror ju helt på vad ET rekomenderar..Nu har min häst lite mer problem så han får som sagt stå i två dagar sen skrittar jag förhand i 2 sen uppsuttet i 2.Sen som vanligt.:) Men min har en dubbelsidig låsning framför bäckenet.

Det enda med radital värmekrämen som jag märkt är att den är ju inte lättflytande mer som en pasta. Men den smälter i handen efter en stund och är lätt att massera in.Och den värmer jättebra tycker jag..På mig lite väl bra ..haha jag svettas av den.
MVH/Q

Ja, okej... ja, det är säkert som du säger beroende på vad ET gör, och så... Men som sagt.. han var inte riktigt sig själv igår, och det förstår jag jue... Hon sa ju att han kunde få lite träningsvärk, och vara lite allmänt trött...

Hon berättade om en annan häst hon behandlade som alltid ligger ner och slappar hela dagen efter att hon har varit där, sen blir han som vanligt igen... .. :)

Ja, sedan är det ju också så att smaken är som baken :) Och som du säger så kan det säkert vara ganska individuellt vad man får för effekt på just sin häst. Det bästa tror jag är att prova sig fram.

Mvh Jate Volim

Hade mitt första ET besök igår! Hon rekommenderade vila igår och ev idag, tänkte gå en liten runda med honom bara, ca 20 min. Ska precis som du massera bakknäna och halsen med liniment och hon tyckte Arnika lät som ett bra val :)

Jag har beställt det här racing linementet ifrån Börjes och det är nog bland det bästa jag använt. Det värmer något helt otroligt!

Lånar tråden lite. :)

Vad skulle ni rekommendera för liniment för ryggen? I mitt huvud låter det konstigt att ha ett liniment som först kyler just på ryggen? Eller är jag helt fel ute?

Hade mitt första ET besök igår! Hon rekommenderade vila igår och ev idag, tänkte gå en liten runda med honom bara, ca 20 min. Ska precis som du massera bakknäna och halsen med liniment och hon tyckte Arnika lät som ett bra val :)

Skönt att höra!! Verkar funka ganska bra faktiskt, men man känner inte själv att man bli varm om händerna eller nåt efteråt, men jag torkar i och för sig av mig ganska fort. :)

Lånar tråden lite. :)

Vad skulle ni rekommendera för liniment för ryggen? I mitt huvud låter det konstigt att ha ett liniment som först kyler just på ryggen? Eller är jag helt fel ute?

Ja, kanske det... det verkar nästan som de flesta liniment kyler först för att sedan värma, jag tycker det känns bättre om de värmer på en gång faktiskt, men det har säkert en bra funktion ändå såklart.....:D

Bra:bow:
Kyla har ju en sammandragande effekt o den vill man inte ha på muskler- som ska vara lösa o mjuka i avslappnat tillstånd.

Bra:bow:
Kyla har ju en sammandragande effekt o den vill man inte ha på muskler- som ska vara lösa o mjuka i avslappnat tillstånd.

Nej, jag tycker bara att det verkar vara nästan svårt att hitta någonting som inte kyler... men till benen såklart.. där är det ju jättebra.. men om man vill ha det till muskelområden...

Men det jag köpte ska inte kyla först utan det ska bara alstra värme. ( Hoppas jag i alla fall :) )

Jag föredrar arnika helt klart.
Brukar massera in rygg och rumpan och bakben (ovanför hasen) efter varje ridpass och på morgonen innan jag ska tävla. Sen tycker jag det är bra att man kan lägga täcke på för att behålla värmen lite extra.

Jag köpte senast en kamfermassagekräm som ger bra effekt.'Sen kör jag med Dr, schaettes.

Den gröna:angel: hette greenes någonting:o

Jag masserar kotorna fram med arnikalinement efter träningspass på rekommendation från ET. Tycker mig märka en förbättring..:) har dock aldrig använt någon annan form av linement så egentligen har jag väl inget annat att jämföra med :angel:

KL

Jag provade gelen på min sambo idag, och han menar att det inte blir varmt alls?

Han hade sträckt sig i ryggen, så vi tänkte.. ähh, va f*n, vi testar, men som sagt.. han känner ingen värme..

Ska det inte bli varmt av Arnikan? Eller har den någon annan bra effekt? Annars kanske jag måste köpa någonting "starkare" som verkligen värmer..

Eller så funkar det bättre på hästar än på människor, men jag har lite svårt att tro det?

Vad tror ni?

Det är väl själva Arnikan som ska ge effekt. Tyvärr har den inte hjälpt alls tycker jag. som liniment är det kasst.

Det är väl själva Arnikan som ska ge effekt. Tyvärr har den inte hjälpt alls tycker jag. som liniment är det kasst.

Jahopp.. då får jag nog prova din gröna smörja, eller den där värmekrämen som nämdes tidigare.. :)

Skit också..

Liknande trådar

Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
6 647
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
Svar
15
· Visningar
1 233
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
389
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka