Avmaskningsmedel receptbeläggs Sammanslagen

Sv: Avmaskningsmedel receptbeläggs Sammanslagen

Definiera gnäll!

Om det är klagomål och avvikande åsikter du menar, så stämmer det. Får man inte ha det här?

LIA

Definiera gnäll!

Om det är klagomål och avvikande åsikter du menar, så stämmer det. Får man inte ha det här?

LIA

Det är bara rent gnäll att det är jobbigt, så jag menade. Det är inte själva GREJEN (ringa på telefontid etc) som är jobbig, utan det är jobbigt för att du inte tycker om anledningen.

Egentligen, så har jag inte hängt upp mig på besväret att ringa. Det är en petitess i sammanhanget. Men jag kunde inte låta bli att kommentera det du skrev. :)

Som framgår av mina tidigare inlägg, så har jag ingen som helst förståelse för recepttvång i detta fall. Det hela är så dumt, att enbart byråkrater kunnat hitta på det.

LIA

Jag förstår att du tycker det, eftersom du är en av de som det hela är MENAT att försvåra för. Det är ju, hur man än vrider på det, just sådana avmaskningsscheman som det du skrivit om här i tråden att du använder, som de vill eliminera med nya lagen.

Så, din irritation visar eg bara att det fungerar =)

Jag förstår att du tycker det, eftersom du är en av de som det hela är MENAT att försvåra för. Det är ju, hur man än vrider på det, just sådana avmaskningsscheman som det du skrivit om här i tråden att du använder, som de vill eliminera med nya lagen.

Eh, vadå?!?

Det är andra gången i den här tråden du beskyller mig för något som endast finns i din tankevärld.
Är det inte dags att du kollar lite bättre, innan du slänger ur dig sånt här? Ur inlägg #64 tror jag.
Liten fråga, om du nu tycker det är ett bra förslag att man bara får köpa avmaskningsmedel efter träckprov (vilket i sig är ett utmärkt förslag). Hur sjutton kan du då själv sitta och skita i att ta träckprov, avmaska uppåt väggarna och blanda medel? Jag får inte ihop det - alls??

Jag kan ju informera dig om att, ifall jag skulle ha berättat om våra rutiner betr avmaskning, så hade du inte haft mycket att erinra. Men nu har jag inte gjort det.

LIA

Sv: Hamstra!!

Delvis 'kl*
I Ridsport (som prenumeranter fick i går) finns en artikel om detta med recept, och förskrivning.

Det finns tydligen inget hinder att vet "med god kännedom om hästarna" skriver ut recept, och dessutom hoppas Vidilab att deras vet - med träckprov i hand - skall kunna förskriva recept.

Har inte tidningen här så jag kan citera men för nyfikna kan det vara bra att ta en titt.

Sv: Hamstra!!

Ja, mot förmodan som i OM din häst behöver avmaskas. Utvecklingen har ju gått så långt så det går att kolla upp innan för de allra flesta parasiterna (styngflugan undantagen).

Jag brukar avmaska vid betessläpp och vid intag, unghästar och föl en gång i januari/februari också...

Sedan ska man ju egentligen avmaska under hela betessäsongen, med intervall av 4 eller 8 veckor beroende på vilket avmaskningsmedel du använder.

Så har jag fått lära mig men det kanske är gamla rutiner, de ändras ju ganska mycket.

Och jag sköter mina marker...både med betesputs samt sår om med jämna mellanrum....:devil:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter att ha läst och lyssnat på andra inser jag att jag ger min (lilla) C-ponny på snart 7 år väldigt mycket mat om man jämför...
2
Svar
33
· Visningar
3 599
Senast: ako
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travronden) Fyraåringskullens drottning Viola Silas kommer inte till start på Axevalla nästa helg. En...
Svar
0
· Visningar
565
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travronden) Efter ett bra torsdagsjobb är det nu definitivt...
Svar
0
· Visningar
539
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Travronden) Lisa Americas nästa start blir i Kymi Grand Prix...
Svar
0
· Visningar
633
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka