Alternativa behandlingsformer, vad finns?

tinafinis

Trådstartare
Vad finns det för alternativa behandlingsformer och vad gör man inom dom olika områderna??
Hur många finns det igentligen.
Har lärt mig idag att det finns något som kallas osteopat och det hade jag aldrig hört talas om.
Jag vet mycket lite om alternativa behandlingsformer...

Vad jag vet så har min häst fått massage, akupunktur, elterapi, stretching och blivit knäckt i kotorna av en kotknäckare (kallas säkert nåt annat).

Sv: Alternativa behandlingsformer, vad finns?

Massage
Akapunktur
Kiropraktik
Magnetterapi
homeopati
Laserbeh.
Stötvågsbeh. (många vet som använder sig av förvisso, men torde räknas som en alternativbeh fort.)
Värmeterapi
Örter
Healing

De som jag kan komma på för tillfället, några har du ju redan tagit upp sjlv.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för... 2
Svar
27
· Visningar
4 429
Senast: Takire
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 341
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 191
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 966
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder