Igår var vi på rehab igen, sista tillfället på klippkortet.
Vi kom fram till att Frej antagligen inte har ont, vilket vi lutat åt även tidigare.
När vi var till veterinären första gången den här svängen, i juni förra året, stämde det säkert att han hade någon smärta i knä och hasled, och kanske var det därför han då mer frekvent (än annars) hoppade på tre ben. Eller så var det inte relaterat alls.
Under sommaren, hösten och vintern har han då och då, ibland mer, ibland mindre, hoppat på tre ben men definitivt mest på alla fyra.
Vi har testat att behandla med onsior i 3 veckor och en tid senare i 4 veckor. Vi har testat att behandla med librela, vid två tillfällen. Vi har testat att behandla med lyrica i ungefär två månader.
Hund beter sig likadant oavsett om han medicineras eller inte medicineras. Han beter sig som en frisk och pigg och ivrig hund. Är lika pigg och rör sig likadant efter flera timmar ute. Eller efter ett pass på rehab. Igår fick han prova att trava i vattentrasken. Han tyckte det var roligt och gick helt rent. Var pigg och ville springa när vi gick ut för att gå hem.
Vi har utrett i den utsträckning som är motiverat i nuläget. Och jag är glad att min hund är glad och inte tycks ha ont
. Och att jag inte bokade någon skiktröntgen! Tvivlar på att försäkringsbolaget ens skulle gått med på att ersätta.