Salt till unghäst!

Sv: Salt till unghäst!

Saltsten bör finnas på betet där ston och föl vistas, man får ha lite koll bara så att fölen inte står och slickar maniskt på saltstenen för då kan dom få diarre. Men jag tycker att redan vid avvänjning så skall saltsten finnas i fölets box eller på lösdriften.

Sv: Salt till unghäst!

Håller med! Har alltid haft saltstenar hos alla hästar och det har inte varit några problem då dom lärt sig av de vuxna hur man gör...har aldrig haft någon häst som varit manisk på saltsten...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 158
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
988
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Går det att ha uppblötta höpellets i mindre mängd för att få i hästen mineraler (pulverform) och salt? Är det smakrikt så att...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?
  • Övningar ridskola lektioner
Tillbaka