Jamtland
Trådstartare
Sv: Fång-bara att ge upp? HJÄLP!!!
Det här kom till min inkorg... Jag anser att det måste vara ett jävligt osmakligt skämt eller en riktigt jävla okunnig människa...
Ledsen alltså, men att sluta ge hästen mat är knappast lösningen på ett fånganfall som inte går över...
Jenny
Det här kom till min inkorg... Jag anser att det måste vara ett jävligt osmakligt skämt eller en riktigt jävla okunnig människa...
Hej jag läste att din hästa har riktig fång nu o jag läste att den fick hö o fynadin. En häst i mitt stall har kronisk fång, det är fång som aldrig försviner. I början kunde hon inte gå o sen låg hon bara ner. Det blev bättre när vi hade tagig bort höet helt o minskat jätte mycket på kraften. (safe and sound heter kraften.) Din häst går ju blir ju motionerad. Ponny trav skrev du. Du ska fortsätta med fynadinen o ge den safe and sound och inget hö hon kommer att må bra jätte snabbt. Nu springer den lilla shettisen i hagen o bockar o man kan rida den o allt. Är det något annat så skriv bara. Jag lovar detta hjälper men din shettis får vila ett litet tag och hålla sig undan från gräs o hö/ensilage.
Ledsen alltså, men att sluta ge hästen mat är knappast lösningen på ett fånganfall som inte går över...
Jenny