lizzie
Trådstartare
Måste hon prompt gå på gräs alls?
Absolut inte. Plan A är att låna en annan shettis som sällskap under den tiden som mina stora går på bete. Så får de gå hemma och fodras med hö.
/Lizzie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste hon prompt gå på gräs alls?
Absolut inte. Plan A är att låna en annan shettis som sällskap under den tiden som mina stora går på bete. Så får de gå hemma och fodras med hö.
/Lizzie
Då är jag med. Inget gräs är ju det säkraste när de är såpass känsliga. Lugnast för nerverna hos de tvåbenta med
Så bra! Många har dålig koll på det där och då kan det ju tyvärr bli väldigt fel...Absolut! Här där jag bor så har jag tidigare kunnat släppt henne på bete efter midsommar och hagen jag hyr är då överväxt. Beroende på väder och vind kan det vara så att hon får gå med de andra, men att jag har henne i en egen hage i hagen - just för att hon inte så överäta.
Nedbetat gräs är mycket värre än 1 m högt gräs. Framför allt om det varit långvarig torka och sedan kommer regn...
/Lizzie
När min shettis fick fång så var det sådär, kunde vara jättebra och så helt plötsligt jättedålig utan att något hade ändrats. Man kände sig helt maktlös
Hur som helst så visade det sig att han hade hela munnen full med foderinpackningar. Det blev infekterat och han svalde var och bakterier som gjorde fången värre. Antagligen var de orsaken till fången också eller iallafall en bidragande orsak.
Foderinpackningar är tydligen inte helt ovanligt på shettisar sa min veterinär så kanske värt att kolla upp.
Känner igen det därTack för tipset! Det ska jag stämma av med veterinären!
/Lizzie
Har hästen rotation är det jätteviktigt att trakterna sänks tillräckligt för den nya hoven att växa ut rätt, och det lindrar smärta. ( haft häst med svår rotation)