Vad är det här? *Bilder*

Sv: Vad är det här? *Bilder*

Det är nog rasp, vi har en häst på min skola (gymnasiet alltså) som ser ut sådär...vi brukar få raka bort och tvätta noga med mild tvål oh ljummet vatten några dagar i veckan, brukar också funka med att ta bort skorvorna med kam!:) prova om du inte redan hittat något bra. :P

De såg ut precis som när våra hästar fick päls-ätare i pälsen!
De åt upp all päls på benen och lite överallt...!!

Jag tycker att det ser ut som fotskabb, hästen behöver ju inte ha alla symtom. Även om vet. har varit och tagit prover behöver det inte betyda att den inte har det, eftersom det inte syns på alla prov.

Nu säger jag inte att det ÄR så, utan att jag TROR att det är det.

Ser ut som det?:confused: Jag har inte lagt in några bilder på tinkerkorsningens ben. Och fotskabb är ju smittsamt, ingen annan häst i stallet (det vill säga över femtio hästar) har likande problem.

Nej men nu svarade jag på det allra första inlägget i tråden.

Det spelar ingen roll om inga andra hästar i stallet har det, de behöver ändå inte ha några symptom, de är bara smittbärare.

Njaa, det gjorde du inte;)
Om du kollar längst till höger om inläggen så ser du vem du svarat till (i detta fall var det till mig). Ganska viktigt att man antingen skriver typ "lånar knapp" eller väljer att svara till rätt person/inlägg för att undvika missförstånd:)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 604
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 405
Senast: Stergo
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 412
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka