Att använda "höbinge"???

Sv: Att använda "höbinge"???

En annan grej man kan göra är att ställa in en stor tunna(tillräkligt stor för att höet ska få plats)på marken, som man vanligtvis kanske har vatten i. En tjej i stallet har det och det funkar alldeles utmärkt.

jag såg nåt annat på bild nån stans. Det varm ed nåt trekantigt i en hörna, plastigt upptill o så var det galler nedtill.
Minns inte var jag såg det..

En annan grej man kan göra är att ställa in en stor tunna(tillräkligt stor för att höet ska få plats)på marken, som man vanligtvis kanske har vatten i. En tjej i stallet har det och det funkar alldeles utmärkt.
Hihi, den hade hon vält, slängt runt o betit sönder.
Min häst är makalös.

*lånar egen knapp*

Jag har haft olika varianter till olika hästar. Men ena hade en höhäck satt så att överkanten var i boghöjd ungefär, dvs krubbnivå. Förhindrade inte utkastning av maten, men krafsande i den.

En annan hade en IKEA-kasse satt i samma höjd, och ytterligare en annan har en corner feeder, som en trekantig 'hökrubba' i starkt nylonmaterial, nät i botten. De hindrar inte utkastning men runt krafsning.

Lite spill får man räkna med ändå, men det minskar det förstörda höet markant.

Ute äter de ur hölårar, stora lårar på pall, övre kanten i boghöjd ungefär (högre på ponnyn).

Dvs hyfsat naturlig ätställning, men minskat spill och hygieniskare.

Skulle aldrig sätta någonting högt, damm i ögonen, mer damm i lungorna, fel ätställning, påfrestning på nacke och rygg, felslitning av tänder. Riskerna är för många.

Hej, jag är också intresserad av HayBar, kan du pm:a mig också är du snäll?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 602
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 207
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka