Sv: Anmäla vanvård?
Vad då skitsnack det är du som blandat in våra grundlagar inte jag. Jag bara har talat om vad som finns i dem. Att sedan det skiljer från olika kommuner om hur man hanterar anmälningar har jag inget med att göra alls.
Om en kommun inte vill ha anonyma anmälningar så får du ta upp "skitsnacket" med dem inte med mig.
När det gäller tolkningar av Djurskyddslagen så har enskilda kommer faktiskt en hel del att säga till om. Men det är inget som jag har bestämt eller som står i grundlagen.
Då är det dessvärre den inspektören som inte har klart för sig vilka regler som gäller. Påtala att i andra kommuner är det "anonyma" regler som gäller. Eller ring en annan grannkommun som känner till reglerna bätter, eller säg att antingen blir det en anonym anmälan eller så är det ditt samvete(inspektörens) som gäller då det råder missförhållanden på gården, då får vederbörande själv välja att bortse från de missförhållanden som råder eller ta tag i det själv!
Där jag bor ringer folk och anmäler varandra anonymt stup i kvarten, om det är så mycket bättre åter jag vara osagt.
Vad då skitsnack det är du som blandat in våra grundlagar inte jag. Jag bara har talat om vad som finns i dem. Att sedan det skiljer från olika kommuner om hur man hanterar anmälningar har jag inget med att göra alls.
Om en kommun inte vill ha anonyma anmälningar så får du ta upp "skitsnacket" med dem inte med mig.
När det gäller tolkningar av Djurskyddslagen så har enskilda kommer faktiskt en hel del att säga till om. Men det är inget som jag har bestämt eller som står i grundlagen.