Sv: Feber

sköter ju allt själv i stallet men tycker ändå det är ap svårt för har han låg temp på morgonen så vill man ju lägga på täcke men har han sen feber så måste man ju ta av de:S min har alltid innan haft mycket täcke:Shihi under vintern så 600-700 grams men nu har han endast tunnare för jag vet inte hur man skall göra imed tempen går upp och ner:s
Ja min har vilat exakt 3 veckor idag så himmla typiskt då han var typ såld men bara han blir bra lilla prinsen.
Har ju också behandlats en del då han inte ätit på ca 2 veckor och äter än idag alldeles för lite måste detta skit vända:S
var får du din energi från ? min har börjat ta slut :(

:Nej jobbigt med det där. Man kan inte nog göra så mycket, än skutta runt och vänta dagen komma då hästen är igen som förut och frisk!!.. Du undrar varifrån jag får all energi. Hmm jag passar på att mysa med lille gossen som e snart 7 månader.. ( Bebis alltså) han e så så mamma gris.. ugh.. Åker dit varje dag för att pyssla totten med lillen och pussa.. o ta tempen...Men jag är ridsugen.. Det finns hästar att låna. men det är inte detsamma att låna och rida annans häst..Jag tar som timeout med hästen :0))..och väntar han bli bra..Då får vi bygga båda tillsammans i grunden hihi.. Han kommer bli rodeohäst ..:D.. Ja angående täcke, Ja väldig svårt.. Själv vet jag inte hur göra.. Ta av o lägga på och byta.. shit.. Nu idag är det -2 ute.. imorgon är det väl igen +5.. morr...
HOPPAS verkligen våra prinsar blir bra snart..
Var din ponnyn typ till såld??. Håller på tummarna att denna ovisshet går över snart...

hihi ja jag tycker man blir lite rastlös i stallet finns ju inte så mycket att göra har 4 pållar men 3 har varit sjuka så har även låtit 4:de vila också just för att inte han skall bli dålig. Men men så är det ju och man kan inget göra:(
hm byttar också täcke på min som en idiot känns det som var därför jag undra :crazy:
ah min var såld vänta på besiktning typ men men nu kommer han ju inte var igång förrän isommar lite glad är jag ju då han stannar lite till men vet ju inte om dem vill vänta:( hoppas dock det:D
jajja nu är det viktigaste att dem blir friska ju:D

Hej de var längesen sedan.. Hur mår totten efter virus??
Här rullar det på och vänta in på 3 e blodprov som vill intebli bättre till normal.. Tempen har varit ganska ok Normal ett tag sen en dag låg sen igen bra... Skumt.. Än så länge han är pigg o matvrak iaf..

:)

jo efter 7 veckors sjuka hästar så är dem bättre nu och sätts igång proverna är inte helt ok än men vet sa det kommer finnas spår av allt ett bra tag. Sen är ju imunförsvaret lågt men det får ju ta sin tid han är pigg och glad så nu är det bara att komma igång igen så blir det nya prover om några veckor:D
lilla ponnyn har ju fått något mysko nu efter hon varit sjuk hennes bakben hänger inte riktigt med men dem tror det kan beror på allt som stackaren varit med om faktum är ju att dem höll på att dö så kanske inte så konstigt men men blir ju bättre och bättre och det är ju viktigast:D
Vad gör du med in?

Liknande trådar

Kropp & Själ Var ett tag sen jag skriv sist här om min Ulcerös Kolit, jag började ju få Remsima som är biologisk medicin i somras. Har sen dess varit...
Svar
1
· Visningar
609
Senast: Kilauea
·
Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Corax
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 206
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 368
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010