Är jag bara dum som fortsätter?

Sv: Är jag bara dum som fortsätter?

Jag har faktiskt inlett en behandling nu och gör den på Strömsholm, där vi blev jättebra bemötta. Fick en mkt bättre prognos där än hemma i Hudik, och det ser nu ut som att pojken ska vara bra inom fyra månader, men garantier finns ju aldrig.

När det gäller den typ av verkning som många kallar "barfota-metoden" så hör jag till den skeptiska gruppen. Jag hade ett par elever som skötte sina hästars hovar enligt den metoden, och de var så ömfotade att vi kom till en punkt där jag sade ifrån att undervisa dem, och det var på en ridbana med mjukt och fint underlag.. Så, det kanske fungerar för många men jag fortsätter nog som jag gjort hittils.

Just nu håller jag mest tummarna för att han ska bli bra, vi ska ner till Strömsholm igen den 9:e april!

Hej!

Kul att det inte lät lika "nattsvart". Hoppas besöket går bra! Låter klart vettigt att försöka behandla.

/ Lavinia

Va skönt att det fortsätter att gå framåt. Det är bra att det finns olika möjligheter.

Att rida barfota med boots när det behövs och ta hjälp av verkare och hovslagare och lära sig mer själv det kommer mer och mer med barfota häst och många hästar som haft olika problem de blir ju bättre.

Sen tar det väl olika tid.

Lycka till CarinaMargret:):love::)

Hej igen jag hade också missat ett av dina inlägg hur avancerat det var men va skönt i alla fall att det går framåt.:):):)

Det var nån annan som hade kommentarer över vilka metoder vi låter använda det är KC La Pierre liknande verkning typ SANHCP verkning.

Carina Margret.

Liknande trådar

Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka