Nu drar det snart igång igen..

Sv: Nu drar det snart igång igen..

ca kommer ut den naturliga vägen. så det är ingen fara om man över doserar. (eller är jag helt ute o cyklar nu)

Jo knott vaccinet säljs okså i sverige. Men det i Danmark kanske är någon annan sort.

Det är bara att prova. Så får du se om du har rätt eller fel :)

KL

Usch jag fasar inför eksemsäsongen. Jag har haft min häst utlånad i två år, men han kommer hem till sommaren. Han har svår eksem om han är otäckad, men har han bara täcke klarar han sig bra, blir kanske av med lite man och svans men det kan jag stå ut med så länge han inte får sår. Nu har jag flyttat från ett ställe med massor av knott till ett ställe med färre knott. Här blåser mer så det är inte lika lätt för dem att leva här... :devil:

Men nu till problemet jag behöver skaffa eksemtäcke, men har ingen aning om vad jag ska skaffa. Det får inte vara för dyrt då det går åt ca 2-3 täcke varje säsong plus att jag itne har så mycket pengar. Jag fick precis reda på att han skulle komma hem från fodervärden och då jag och min sambo precis flyttat ihop och vi får barn i maj igen så är plånboken inte den fetaste.

Oj, två tre täcken per säsong! Jag har klarat mig med att köpa nytt kanske varannat år, och lappa och laga till leda..

Köpte ett nytt från lillhastenistav.se förra året, det låg bra på min någon märkligt byggda häst. Kostar en tusenlapp. Hööks har en variant med, något billigare.

Var kan man hitta de där tabletterna då? Jag har som sagt inte sett någon sälja dem "offentligt"..

Jag lappar och lagar också. Problemet är att han är fenomenal på att förstöra sina täcken så det bara är småbitar kvar av det. Mindre kul när man hittar bitar lite här och var i hagen... :angel:

Mm, precis.. Jag lagar mina nya täcken med de gamla, så när de har bytt färg ser de lite kul ut :p Många timmar framför symaskinen.. Tror banne mej jag ska uppfinna en bubbla hästen kan gå i, där andra hästar, människor, kor, och andra stora djur kommer in, men knott, mygg, bremsar och djävulskap dör så fort de försöker!

Har ingen eksemhäst, tack och lov, men diskuterade problemet med en person kunning inom foder. Hon hävdade bestämt att eksemhästar blir hjälpta av mycket kalk, och ev. fiskolja.
Kalk för att neutralisera magen och stärka inumförsvaret, och fiskolja för att ge hästen energi nog att ta upp kalken.

Fiskolja ger man väl av samma anledning som att man ger linfröolja. De innehåller båda två mkt av de nyttiga fettsyrorna omega-3 0ch omega-6.

vad är det? Aldrig hört..

Noni i den form konsumenten köper den är svindyr, man betalar för 98 % vatten och 2 % juice. Den är dessutom verkningslös, om den funkat som reklamen anger, då hade ÅF varit rik. Tänk bara vilka åkommor den skulle kunna fixa om flaskan istället innehöll 96% vatten och 4 % juice.;)

Fiskolja ger man väl av samma anledning som att man ger linfröolja. De innehåller båda två mkt av de nyttiga fettsyrorna omega-3 0ch omega-6.

Ja fast orsaken och effekten man uppnår är en helt annan, däremot bidrar omega fetter att stärka immunförsvaret fast i en helt annan anda.

Ja fast orsaken och effekten man uppnår är en helt annan, däremot bidrar omega fetter att stärka immunförsvaret fast i en helt annan anda.

Jag förstår nog inte riktigt hur du menar. Vill du förklara är du snäll?
Annars kommer jag att fundera på detta hela kvällen (eller i alla fall när jag kommer hem från ridlektionen).

Den där bubblan låter bra. Jo täcken ser hemska ut efter en massa lagningar i annat tyg, men vad gör man inte för hästen. Jag hatar att sy och ofta blir det flera timmar man får göra det. Hästskrället får väl sy själv. ;)

Ja, jag tittade lite på hemsidan. Det verkade ungefär som det där hästcraft (tror det hette så), som var vanligt havsvatten :angel:
Jag är mest nyfiken på vad som finns, läsa lite mer om det och bilda en egen uppfattning.

Var köper man nomi?
Är det dyrt?
Vad innehåller det?
Jag har kört med Probb, eksemet har klarat sig ganska bra.

Ena sommaren gav jag örttillskott som var till för hästar som hade eksem. Det skulle bland annat se till så att insekter skulle hålla sig borta. Dyrt var det och hjälpte det så märkte inte vi det iallafall. Vi höll ändå på med det hela våren och sommaren och hösten, men gjorde inte om det. Jag bojkottar allt sådant nu.

Ja, jag tittade lite på hemsidan. Det verkade ungefär som det där hästcraft (tror det hette så), som var vanligt havsvatten :angel:
Jag är mest nyfiken på vad som finns, läsa lite mer om det och bilda en egen uppfattning.

Googla så kommer du att hitta både det ena och det andra, man har gjort undersökningar inte bara på noni utan även på annat som också visade sig verkningslöst.

http://nytt.karlstad.se/index.asp?typ=detail&id=997

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?ProgramID=794

De flesta länkar går till företag som säljer noni, marknadsföringen har bitvis varit aggressiv av noni och man har upprepade ggr fått erinran för att påstående om medicinska effekter saknar helt grund såsom att den botar cancer etc.

Här har jag ett prisexempel:
2 x 2,85 l kostar 1810 kr
och precis som Boj säger, det är 98% vatten, resten någon slags frukt från Tahiti (som tydligen är väldigt äcklig..)

*kl*

Någon som vet något bra men inte allt för dyrt flugtäcke, gjärna sådant med magplatta som kan rekomenderas? :angel:

men är det någon kvalite på dom då? :d

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka