Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård har börjat fundera på hur man doserar avmaskningsmedel mm till föl, för det är väl rätt svårt att uppskatta vikten på dessa, eller finns...
Svar
1
· Visningar
1 874
Senast: Madick
·
L
Foder & Strö Kan man ge kli torrt, eller måste man alltid blötlägga det innan fodring? Om man blandar det med korn, havre eller nåt sånt, kan det då...
2
Svar
35
· Visningar
4 023
Senast: Varmblod90
·
Hästvård Ang ett sto som inte slutar brunsta. Vi har en häst istallet som inte slutat brunsta. Alltså hon flyttade till vårt stall i...
Svar
1
· Visningar
1 411
Senast: Pinto
·
B
Hästvård Jag har en 2-årig shettishingst som jag har lånat som sällskap till min shettis. Det började med att han snabbt tappade hull & då tog...
2
Svar
20
· Visningar
1 657
Senast: Madick
·
I
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av detta foder? var idag och köpte en säck, dyrt som faaaaaaaaaaaaaaaan men ändå. fick dessutom halva priset på...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 527
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har en kompis vars häst ärter sitt eget bajs, har för mig att det är pga brister i fodret men minns inte exakt. Någon som vet mer om detta?
Svar
14
· Visningar
1 810
Senast: SeagirlM
·
A
Hästvård Hejsan! Min häst är nyskodd för dagen, men såg ikväll när jag ställde in hästarna och gjorde rent i hans hovar att det satt en liten...
Svar
8
· Visningar
1 590
Senast: vdb
·
T
Hästvård Ja, precis som rubriken säger: Hur lång tid måste man vänta på provsvaret av ett cushingtest? Veterinärerna var här och tog blodprov...
Svar
6
· Visningar
4 236
B
Hästvård Hallå... detta upptäckte jag här om dagen på en av hästarna. Vad kan det bero på...?? Ser konstigt ut tycker jag, jag är dålig på...
Svar
19
· Visningar
9 464
Senast: Silkisif
·
M
Foder & Strö Av ren nyfikenhet. Hur hade du utfodrat ditt föl/unghäst? Hur mycket? Och med vad för sorts foder? Och varför.. Alltid roligt å...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 886
Senast: Gullan86
·
C
Hästvård hej! jag har en häst som verkar ha nån slags exem vid svansroten,:confused:man får stå å klia länge innan han blir nöjd,ju mer man kliar...
Svar
7
· Visningar
1 664
R
Foder & Strö Vilket foder ger ni era hästar? Skriv gärna vilken ras hästen är också! :bump:
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 753
Senast: Boj
·
N
Foder & Strö Ok, Kra**ts vitaminer och mineraler finns i två olika säckar. Den blå är till för normalpresterande hästar och den röda för...
Svar
18
· Visningar
1 265
Senast: nixa 324
·
Foder & Strö (ej säker på rubriken) Jag har en liten fundering. har en varmblodskille (8 år) som rids 30min-1h 5 dagar i veckan. Ingen hårdträning...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: Jossantt
·
M
Hästvård Har en 4-årig arab som jag har haft snart ett år. I somras fick han problem med eksem som enligt mig var typiska sommareksem...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: MisterLillen
·
Hästvård vad är det för fel på en häst som är så stel att han har ont o får ont av att bara ryktas??denna häst står på ridskola o går endast på...
2
Svar
24
· Visningar
2 116
Senast: nyckelpiga
·
Hästvård Vad är det? Hur uppstår det? Går det att försvinna? :bump::bump:
Svar
8
· Visningar
3 344
Senast: Elan01
·
M
Hästvård Hur mycket kostar vaccinationen som man ska ge hästarna för att kunna tävla? Den för influensa? Kostar det per gång eller hur är det...
Svar
16
· Visningar
7 313
Senast: MontéBruden
·
Foder & Strö Snälla moderatorn, låt tråden ligga kvar. Jag ber ingen göra en foderstat åt min häst, utan jag vill bara höra om de tycker att det ser...
Svar
5
· Visningar
841
Hästvård Hej. Mitt halvblodssto (F -93) har fått en rörelsestörning på hö bak. Hon lyfter det mkt högre än det vänstra och lixom slår ner det i...
2
Svar
21
· Visningar
4 447
Senast: Qluring
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka