stel ridskolehäst...

Sv: stel ridskolehäst...

vilket jag tor att vet.inte har gjort då tyvärr.....

Så veterinären har kollat hästen utan att gå igenom den..?

Beträffande massage så är det självklart att en utbildad massör är bäst men jag tror inte man kan göra så mycket fel. Prova LÖST och se vad hästen verkar tycka är skönt. Det kan inte skada. Blir hästen arg eller irriterad får man givetvis ligga lågt just där.

Jag tycker som andra har sagt att du skall prata med ridskolan och be dem ta tag i det hela. Det kan ju finnas både fysiska och psykiska aspekter som spelar in, det är inte lätt att sitta vid en dator och ge ett utlåtande.

Alla hästar passar inte som ridskolehästar, så det är kanske så enkelt att han är olycklig?

Men att en vetrinär skall ta sig en titt på honom, en grundlig titt är självklart!

Jag hoppas det löser sig.

Jag tycker som andra har sagt att du skall prata med ridskolan och be dem ta tag i det hela. Det kan ju finnas både fysiska och psykiska aspekter som spelar in, det är inte lätt att sitta vid en dator och ge ett utlåtande.

Alla hästar passar inte som ridskolehästar, så det är kanske så enkelt att han är olycklig?

Men att en vetrinär skall ta sig en titt på honom, en grundlig titt är självklart!

Jag hoppas det löser sig.

ja d ä klart han inte mår så bra men dom verkar ju inte ta d på allvar...finns flera hästar där som inte trivs heller men inget händer....

Det kanske är idé för din kompis att försöka byta ridskola? Är hon inte nöjd med deras hästhållning och den inte går att påverka så skall hon i alla fall inte sponsra dem genom att vara elev där.

Det kanske är idé för din kompis att försöka byta ridskola? Är hon inte nöjd med deras hästhållning och den inte går att påverka så skall hon i alla fall inte sponsra dem genom att vara elev där.

tro inte hon vill byta för då känner hon nog att hon sviker hästarna o hon vill ju förbättra men det verkar ju inte funka...va är det för folk som har hand om hästar undrar man ibland..:confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 776
Senast: Ceta
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 067
Senast: Bee
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka