Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Som rubriken säger, vad är billigast?? Har fodrat med krafft protein ett par månader vilket funkar bra förutom att jag blir...
2
Svar
27
· Visningar
2 548
Senast: Kirre
·
L
Foder & Strö Någon som vet hemsidorna till kraft? Och andra kraftfodertillverkare. Vore supergulligt för jag hittar det verkligen inte!!
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: isa__
·
Foder & Strö Om en häst är väldigt "mjällig" i botten på man och svans, fattas det något i foderstaten då eller ska det vara så? Jag kanske bara är...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Tuvisen
·
R
Hästvård Hej, vi undrar vad som menas med ordet Kollektiv, i ungefär en sån här mening, "Boxplats ledig i mindre stalldel om 3 hästar, del av...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: Visp
·
L
Hästvård Hörde idag att man inte ska ha bandage på unghästar (0-7år) vid ridning/körning, vid träning överhuvudtaget, utan istället använda...
2
Svar
24
· Visningar
2 294
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Vad har du för Kraft foder till din svårfödda häst? jag vet att bra hö är viktigast men finns det några bra andra tips?... har provat...
2
Svar
34
· Visningar
2 933
Senast: Clancy
·
Foder & Strö Är det någon som vet något om detta foder ?? Re Leve http://www.bluegrasshorsefeed.com/index.htm Jag har en femårig hingst som...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö Hejsan, jo jag undrar hur mycket ni betalar, eller tror att Kornkross och Hösilage kostar ungefär ? :) Tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
587
Senast: nixa 324
·
E
Hästvård Jag har sökt en massa på KS men hittar endast symptom och en massa annat, inte VARFÖR de får det. Ärftligt, medfött, skada..? Någon som...
2
Svar
35
· Visningar
3 096
Senast: trip
·
R
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Vad är balltramp? Lägg gärna in bilder =)
Svar
1
· Visningar
2 190
Senast: pinky
·
R
Foder & Strö överskottsenergi.se va ordet... jag har hört att banan är lungnande men hon hatar banaan.. hon har tidigare fått ytterst lite havre men...
Svar
9
· Visningar
1 337
Senast: a1agnlju
·
M
Foder & Strö Jeg har et par spørsmål om spillers-fòret. Har de en svensk nettside? Hvor mye koster en sekk stud- og youngstockmix i sverige? og...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Centaur
·
F
Hästvård har köpt en häst tidigare i veckan ner ifrån södra sverige. Har köpt häst av mannen tidigare & han sa att hästen var i bra skick...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 068
R
Foder & Strö Har flyttat min shetlandshingst till ett nytt stall, där ingår foder, hösilage,havre,Hippo basic, betfor, luzern, mineraler osv. Innan...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: ameo
·
Hästvård Vem bör man låta ta vargtänderna på hästen? Kan det göras av veterinär -vilken hästvet. som helst? Eller bör man få tag i en...
Svar
9
· Visningar
1 209
Hästvård med att kolla igenom era hästar varje dag? brukar ni strecha, massera era hästar (eller liknande)? om hästen exempelvis är gallig i...
2
Svar
37
· Visningar
2 626
Senast: FionaMay
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder, ni som har hästar som inte 'tål' havre, utan blir 'knäppa' av havre, hur reagerar de? Hur snart märks det om ni...
2
Svar
21
· Visningar
4 023
Foder & Strö Nu vill jag ha lite konkret information ;) Jag har sökt runt lite här på forumet men jag hittar inte riktigt det jag söker. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: Bialitt
·
Hästvård Mina två 2-åringar äter betydligt mindre hö nu. De får kraftfoder men det hjälper inte när det gäller vikten. Båda är friska och pigga...
Svar
8
· Visningar
943
Senast: TantEster
·
Hästvård Hej! Har upptävkt att min polle blivit lite svampig runt kotorna och misstänker att det kanske kan vara små gallor..? Första tanken...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Train
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka